ویژگی مکتب امام خمینی(ره) عدم اعتماد به دشمن است

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه ویژگی مکتب امام(ره) عدم اعتماد به دشمن است، گفت: هرکسی به دنبال رابطه با آمریکا است، ادامه‌دهنده راه رئیس جمهور شهیدمان و مکتب امام(ره) نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری امشب یکشنبه (۱۳ خرداد) در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که با حضور پرشور مردم و مسئولین در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: شهدا مقلدان حضرت امام(ره) بودند و چه زیبا گفتند سرنوشت مقلدان خمینی(ره) جز شهادت نیست.

وی افزود: اگر شهدای انقلاب، قیام ۱۵ خرداد، مدافعام حرم، سلامت و امنیت، شهدای غزه و شهدای خدمت گل کاشتندچون همه با مرگ می‌میرند ولی شهدا با مرگ تازه زنده می‌شوند.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به دو آیه ۱۵۴ بقره و ۱۶۹ آل عمران در خصوص زنده بودن شهدا، تصریح کرد: آیت الله رئیسی، حاج قاسم سلیمانی و ... از روزی که شهید شدند زنده‌تر شده‌اند و حاجت روا می‌کنند.

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد:حضرت آقا فرمودند که شهدا امامزادگان عصر ما هستند. پس شهدا مریدان و شاگردان مکتب امام(ره) بودند. من و شما هم به استناد آیه ۶۹ سوره نساء اگر مطیع مکتب امام(ره) باشیم خدا ما را هم کنار شهدا قبول می‌کند.

وی با بیان اینکه قرآن می‌فرماید زندگی‌ها بر اساس اعتماد است و چهار نوع اعتماد داریم که فقط یک نوع اعتماد خوب است، افزود: مکتب امام(ره) همان اعتماد خوب است که باید الگوی خود قرار دهیم.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن نباید به دشمن و  شیاطین انس و جن اعتماد کرد، یادآور شد: آیت رئیسی پیرو امامین انقلاب بود اما در همین مملکت داشتیم مسئولینی که می‌خواستند به امریکا و اروپا اعتماد کنند و حتی گفتند تا ما برجام را امضا نکنیم مشکل آب مردم هم حل نمی‌شود و همه امور کشور را به اعتماد به امریکا گره زدند.

وی با بیان اینکه خدا می‌فرماید به دشمنان اعتماد نکنید چون دروغ می‌گویند، تأکید کرد: اولین ویژگی مکتب امام(ره) عدم اعتماد به دشمن است چون دشمن دروغ می‌گوید و امروز دشمن هر کسی را تعریف یا تکذیب می‌کند دروغ می‌گوید.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه بر اساس فتوای امام (ره) گوش کردن به فضای مجازی دشمن حرام است، ادامه داد: امروز متاسفانه خیلی از سیاه‌نمایی‌های که در جامعه می‌شود به خاطر گوش دادن به همین تبلیغات دشمن است.

مدرس حوزه با اشاره به اینکه تبلیغات سوء دشمن علیه آیت الله رئیسی، افزود: اما بعد از شهادت آیت الله رئیسی تازه همه دارند می‌فهمند ایشان چه کارهای بزرگی انجام داده است.

وی  در ادامه بیان کرد: هدف دشمن اغوا و گمراه کردن و جدا کردن ما از ولایت است و آخرش هم حاشا می‌کند.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه دومین ویژگی مکتب امام راحل این بود که به حرف مردم هم اعتماد نداشت و براساس حرف مردم زندگی خود را تنظیم نمی‌کرد، تصریح کرد: براساس آیات قرآن کریم حرف مردم مشکوک و بی‌پایه و اساس هست، همچنین نتیجه حرف مردم سرگردانی است و در نهایت مردم در روز قیامت پاسخگو نیستند، این دلایل باعث شده که امام به حرف مردم اعتمادی نداشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: امام تنها به خداوند متعال متکی بود و مکتب ایشان بی‌اعتمادی به حرف مردم بود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه سومین ویژگی مکتب امام این بود که بی‌اعتماد به خودش یعنی نفس اماره‌اش بود، گفت: اعتماد به نفس بدون اتکای به خداوند انسان را مغرور می‌کند، کارهای بد انسان را زیبا جلوه می‌دهد و باعث می‌شود که انسان کارهای خودش را توجیح کند.

وی تأکید کرد: انسان باید طاغوت درون خود را سرنگون کنند که شهدا اینگونه بودند و امام راحل هم اعتمادی به نفس خود نداشت.

مدرس حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: آیت الله رئیسی هم همانند امام اعتماد به دشمنان نداشت و از این پس هم شما باید رئیس جمهوری انتخاب کنید که دوباره دنبال اعتماد به دشمنان نباشد، آنهایی که شعار رفع تحریم می‌دهند شعاری قشنگی برای وابستگی به دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه شهید جمهور ما شعار دور زدن تحریم‌ها را داد و از تهدید فرصت درست کرد، افزود: اگر در بین نامزدها کسی شعار برداشتن تحریم‌ها را سرداد، اعتماد نکنید چرا که تا وقتی دشمنان هستند، تحریم‌ها هم هستند و این گونه کاندیدایی زیرلوای مکتب امام(ره) نیست.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه دشمنان در برابر اسلام سر تسلیم فرود نمی‌آورند لذا باید آنقدر قوی باشیم که تحریم‌ها را دور بزنیم، تأکید کرد: هر نامزدی که می‌گوید با آمریکا ارتباط برقرار کنیم معلوم می‌شود که ریگی داخل کفش دارد.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: به آقای رئیسی گفتند تو زبان دنیا را بلد نیستی اما برای تشییع پیکرش ۹۵ مسئول و مقام دنیا به ایران آمدند و چندین کشور عزای عمومی اعلام کردند.

وی در پایان عنوان کرد: هرکسی به دنبال رابطه با آمریکا است، ادامه‌دهنده راه رئیس جمهور شهیدمان و مکتب امام خمینی(ره) نیست.

کد خبر 1766610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha