راه اندازی مرکز تخصصی نماز در مسجد جامع گوهرشاد حرم رضوی

مرکز تخصصی نماز در شبستان آیت‌الله نهاوندی مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین بیناباجی، رئیس اداره اقامه نماز معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در گفتگو با خبرنگار شبستان در مشهد اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع نماز و لزوم پرداختن تخصصی به این مساله، مرکز تخصصی نماز در شبستان آیت‌الله نهاوندی مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی با همت اداره اقامه نماز معاونت تبلیغات اسلامی راه اندازی شد.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی این مرکز ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در زمینه نماز به زائران و مجاورین حضرت رضا (ع)، پاسخ به سوالات زائران در مورد نماز و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف نماز، از جمله تصحیح قرائت نماز، نماز شب، احکام نماز است.

رئیس اداره اقامه نماز معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ادامه داد: خدمات مرکز تخصصی نماز شامل کارگاه تصحیح قرائت نماز از برنامه ای این مرکز ایت که در این کارگاه، زائران می‌توانند نماز خود را در حضور اساتید مجرب تصحیح کنند و اشکالات قرائت خود را برطرف نمایند.

وی گفت: در مرکز مشاوره نماز این مرکز نیز، زائران می‌توانند با مشاوران مذهبی در مورد مسائل مربوط به نماز مشورت کنند.

بیناباجی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی از در این مرکز تصریح کرد:  در این کارگاه‌ها، آموزش‌های مختلفی در زمینه نماز، از جمله احکام نماز، فضیلت نماز شب، نحوه اقامه نماز شب و ... به زائران ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین در این مرکز، کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف نماز، از جمله تصحیح قرائت نماز، نماز شب، احکام نماز و ... برگزار می‌شود. همچنین زائران می‌توانند با حضور در مرکز مشاوره نماز، با مشاوران مذهبی در مورد مسائل مربوط به نماز مشورت کنند.

رئیس اداره اقامه نماز معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی خاطر نشان کرد: با توجه به سوالات متعددی که زائران و مجاورین حضرت رضا(ع) در مورد نماز دارند، این مرکز راه اندازی شده است تا در این مرکز، خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در زمینه نماز به زائران ارائه شود و زائران بتوانند در فضایی آرام و معنوی به فراگیری احکام و آموزه‌های دینی در مورد نماز بپردازند.

 وی گفت: کتابخانه ای با محوریت نماز در شبستان در آینده‌ای نزدیک دایر می‌شود، درکنار مسابقات نماز و منبرهای آموزشی و تخصصی نیز میزبان مکلفین و جشن های تکلیف نونهالان و نوجوانان خواهد بود.

بیناباجی یادآور شد: بدون شک، این مرکز تخصصی می‌تواند به عنوان مرجعی ارزشمند برای زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در زمینه نماز باشد و نقش مهمی در ترویج فرهنگ نماز و ارتقای سطح معرفت دینی زائران ایفا کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم شاهد گسترش و توسعه این مرکز و ارائه خدمات هرچه بیشتر به زائران بارگاه منور رضوی باشیم.

پایان پیام/ 

کد خبر 1766768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha