ادای احترام خادمیاران در مقبرةالشهدای گمنام

همزمان با سالروز رحلت جانگداز بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران، خادم یاران حرم رضوی به همراه خانواده‌هایشان در مقبرة الشهدای گمنام حضور پیدا کردند و یاد و خاطره امام شهدا و شهدا را زنده نگه داشتند.

خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، در یادمان شهدای ۱۵ خرداد باب الرضای تهران با برپایی آیین گرامیداشت ۱۹ شهید یوم الله ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدا انجام شد.

 بنابراین گزارش، در سالروز قیام ۱۵ خرداد مراسمی به منظور تکریم و تجلیل مقام والای این شهدا که طلوع خورشید انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ را به همراه داشت برنامه های متنوعی جهت پاسداشت این روز در گلزار شهدای ۱۵ خرداد برگزار شد.

آیین گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد، با مشارکت کانون خدمت رضوی منطقه ۱۵، شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران، ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر، نیروی انتظامی، پلیس راهور، فرهنگسرای خاوران، بنیاد شهید منطقه ۱۵ و آموزش و پرورش منطقه ۱۵ و در معیت پرچم متبرک امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا ع  با حضور خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه حال و هوای معنوی را یه یاد رئیس جمهور شهید به خود داد و با قرائت فاتحه و نثار گل برگزار شد

حسین گودرزی دبیر کانون خدمت رضوی منطقه ۱۵ ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت شهدای یوم الله ۱۵ خرداد گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ مردم ورامین یکی از مهمترین قیام‌ها در طول نهضت انقلاب اسلامی مردم ایران علیه رژیم ستم‌شاهی بود، قیامی که در آن ۱۹ نفر از جوانان این دیار با تیر مستقیم عوامل ستم‌شاهی به شهادت رسیدند و پیکر مطهرشان در گلزار شهدای ۱۵ خرداد، واقع در بزرگراه امام رضا(ع) این منطقه به خاک سپرده شد.

 برپایی ایستگاه های صلواتی و فرهنگی، برگزاری ویژه برنامه های مناسبتی، حرکت دسته های عزاداری مساجد به سمت گلزار شهدای ۱۵ خرداد،   تقدیراز خانواده معظم شهدا و ایثارگران، برپایی چایخانه آستان قدس رضوی، مدیحه سرایی و اجرای نمایش های میدانی و غباروبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدا از جمله برنامه های آیین گرامیداشت بود.

 حجت الاسلام والمسلمین سید محسن  محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در بخشی از سخنان خود  گفت: ملت ایران در میدان قیام خونین ۱۵ خرداد به تنهایی در برابر نظام سلطه ایستادگی کردند ولی امروزه امت اسلامی محور مقاومت، مردان و جوانان سلحشور جهان اسلام در کنار مردم ایران قرار گرفته و جریان قدرتمندی را برای مقابله با استکبار ایجاد کرده اند

 در پایان مراسم بسته های تبرکی نمک و نبات به  مهمانان اهدا شد.

ادای احترام خادمیاران منطقه ۱۰ تهران در مقبرةالشهدای گمنام در روز یادها و آرزوها

همزمان با سالروز رحلت جانگداز بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره)، که مصادف شده بود با روز دحوالارض، خادم یاران حرم رضوی منطقه ۱۰  تهران به همراه خانواده‌هایشان در مقبرة الشهدای گمنام شهرک شهید باقری، در تپه نور الزهرا، حضور پیدا کردند و یاد و خاطره امام شهدا و شهدا را زنده نگه داشتند، این در حالی بود که هنوز مصیبت شهادت رئیس جمهور شهیدمان در سانحه‌ی سقوط بالگرد از یادها نرفته است.

مراسم از هنگام اذان مغرب با اقامه نماز جماعت در فضای باز، در جوار مقبرةالشهدا آغاز و بعد از نماز، حاظران به داخل حسینیه برای صرف افطار دعوت شدند چرا که در این روز دحوالارض، روزه آن توصیه و ثواب زیادی برای آن ذکر شده و بسیاری از مردم روزه داشتند

پس از تناول از سفره‌ی افطاری شهدای گمنام،  میثم جعفری دبیر کانونهای خدمت رضوی منطقه ۱۰ خادمیاران منطقه ده تهران بعد از تسلیت سالروز رحلت حضرت امام خمینی ره، درباره‌ی ارزش واقعی انسان و جایگاهی که انسان ِمی تواند دست یابد سخن گفتند

حجة‌الاسلام نظری درباره‌ی تاثیر تواضع در شکل گیری شخصیت شهدا، به ایراد سخنرانی پرداختند. مداحان اهل بیت علیهم السلام به مدیحه سرایی پرداختند

خادمیاران چایخانه‌ی حسینیه متعلق به یادمان شهدا نیز فعال بودند و با چای به پذیرایی از زائران شهدا  پرداختند.

حضور خادمیاران کانون هنرخدمت رضوی منطقه ١۷ درحرم امام خمینی (ره)

به مناسبت سالگرد رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) کانون هنر خدمت رضوی منطقه١٧ با دستان توانمندشان برای زائرین خلق اثرکردند.

مژده حسنی به مناسبت سالگرد رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) خادمیاران با برگزاری غرفه هنری میزخدمت، خوشنویسی و لعاب روی سفال ازبازدیدکنندگان استقبال کرده و اثرهنریشان رابه رسم یاد بودبه مردم اهدا کردند.

 مسئول کانون هنر ابراز کرد:با ظهوردین اسلام و تلاش جهت زیبانویسی کلام الهی، هنر خوشنویسی در بین مردم ارزش داره، چنانچه برخی خوشنویسی را شاخص‌ترین هنر در پهنه سرزمین‌های اسلامی دانسته اند. خطاطی‌ در بین مسلمانان در اشکال مختلف همچون خوشنویسی‌ روی‌ سفال‌ ظاهر گردیده‌ است.

توزیع ارزاق بین خانواده های کم برخوردار

خادمیاران کانون وقف و نذر منطقه ۱۱ تهران با مشارکت خیرین ۲۵ بسته ارزاق  معیشتی و بسته های غذایی رابین خانوارهای کم برخوردار منطقه توزیع کردند.  این بسته های غذایی و معیشتی شامل  نخود، عدس ولوبیا، هرکدام یک کیلو گرم،   یکبسته ماکارونی، یک بسته سویا، یک قالب پنیر، یک بسته خرما، یک بسته۱۵ عددی  تخم مرغ،   یک بسته کشمش، یک کیلو عسل، یک کیلو آجیل و یک بسته گوشت به ارزش ۲۸۰ میلیون ریال بود.

خانوارهای کم برخوردار که توانایی تهیه ارزاق معیشتی را ندارند  توسط پایگاه های سلامت منطقه به خادمیاران معرفی شده اند.

گفتنی است از ابتدای سال جاری تا کنون ۳ مرحله بسته ارزاق و در مجموع ۱۰۵ بسته بین خانواده های کم برخوردار توسط این کانون به ارزش ۹۸۰ میلیون ریال توزیع شده است.

کد خبر 1766844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha