تکمیل باغ موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی نیازمند ۳۶۴ میلیارد تومان اعتبار است

فلاحی گفت: برای تکمیل ابنیه مرکز فرهنگی و موزع دفاع مقدس استان و محوطه‌سازی و احداث دیوار پیرامونی این پروژه علاوه بر اعتبار سفر رئیس جمهور شهید، در مجموع ۳۶۴ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، غلامرضا فلاحیصبح امروز چهارشنبه (۱۶خرداد) در کمیته یادمان‌های شهدای گمنام و مراکز فرهنگی دفاع مقدس استان اظهار کرد: پروژه احداث باغ موزه دفاع مقدس از سال ۱۴۰۱ در مرکز استان آغاز شده است.

وی افزود: زمین این پروژه ۳۳.۵ هکتار است که ۱۸.۵ هکتار به عنوان فضای سبز در اختیار شهرداری بیرجند قرار گرفته است که متاسفانه با وجود ردیف اعتباری در شورای شهر تاکنون عملیات اجرایی برای فضای سبز این مجموعه صورت نگرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زیربنای موزه دفاع مقدس حدود ۶ هزار و مترمربع است، گفت: تاکنون ابینه و سازه ۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع از موزه دفاع مقدس نصب شده است و اسکلت هزار و ۶۰۰ مترمربع در حال آماده سازی است.

وی از اختصاص ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور برای مدت سه سال خبر داد و گفت: تاکنون از این مبلغ ۲۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ و همچنین ۲۵ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان در سال گذشته تزریق شده است.

فلاحی بیان کرد: برای تکمیل ابنیه مرکز فرهنگی و موزع دفاع مقدس استان و محوطه‌سازی و احداث دیوار پیرامونی این پروژه علاوه بر اعتبار سفر رئیس جمهور شهید، در مجموع ۳۶۴ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی با اشاره به وضعیت پروژه موزه بین المللی استکبارستیزی صحرای طبس، تصریح کرد: در سفر اول رئیس جمهور ۱۵ میلیارد تومان برای این طرح اختصاص یافته که تاکنون ۱۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ و ۱۵ میلیارد تومان هم در سال گذشته به این پروژه تخصیص یافته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر موزه استکبارستیزی طبس ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تکمیل آن نیازمند ۳۹۳ میلیارد تومان اعتبار است.

وی در ادامه گفت: در مجموع ۶۹ یادمان شهدای گمنام در استان داریم که تاکنون ۵۲ نقطه تکمیل شده، ۱۵ نقطه در حال احداث است و دو نقطه هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.

فلاحی عنوان کرد: از محل متمم سفر اول رئیس جمهور به استان ۲۰ میلیارد تومان ( ۱۵ میلیارد تومان ملی و ۵ میلیارد تومان استانی) برای تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام استان اختصاص یافته که تاکنون ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی و بیش از ۶ میلیارد و ۲۷۲ میلیون تومان اعتبار استانی تخصیص یافته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تکمیل ۱۵ یادمان شهدای گمنام در حال ساخت در استان نیازمند ۱۱ میلیارد تومان اعتبار است، گفت: همچنین برای ساخت ۲ نقطه بدون یادمان(استانداری و دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند) هم ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

کد خبر 1766856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha