حمایت رئیس جمهور قزاقستان از به رسمیت شناختن فلسطین

قاسم ژومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان با شرکت‌کنندگان نشست شورای مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، توکایف با خوش آمدگویی به سخنرانان نهادهای قانونگذاری،حمایت خود را  از پیشنهاد روسیه برای اعطای وضعیت دائمی به مجمع پارلمانی CSTO بیان کرد. او همچنین از سایر کشورها خواست تا از این پیشنهاد حمایت کنند.

وی در ادامه این سخنرانی خاطرنشان کرد که گفتگوی بین پارلمانی نقش مهمی در تقویت روابط بین دولت ایفا می‌کند.

رئیس جمهور قزاقستان گفت: نشست ما در شرایط تشدید بی سابقه اوضاع بین المللی برگزار می‌شود. در مقابل پس‌زمینه رویارویی ژئوپلیتیک، مقیاس تهدیدات برای امنیت منطقه به طور قابل توجهی گسترش یافته‌است. پتانسیل درگیری جهانی به سطوح خطرناکی رسیده است. وضعیت خاورمیانه مایه دلهره و نگرانی شدید است. در نوار غزه هر روز صدها نفر از جمله غیرنظامیان، زنان و کودکان همچنان کشته و به شدت مجروح می شوند. بیش از یک میلیون نفر در شرایط بسیار بدی قرار گرفتند. تقریباً همه سازمان‌های بین‌المللی بزرگ وضعیت بشردوستانه در فلسطین را غیرقابل قبول خوانده‌اند. در واقع، وضعیت روز به روز خطرناک‌تر می‌شود.

رئیس جمهور قزاقستان با تایید موضع بدون تغییر قزاقستان در این زمینه، خاطرنشان کرد: تنها راه حل مناقشه درازمدت، ایجاد کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی بر اساس فرمول «دو دولت برای دو ملت» است. وی همچنین از تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۱۰ می ۲۰۲۴ مبنی بر به رسمیت شناختن حق عضویت فلسطینیان در این سازمان استقبال کرد.

کد خبر 1766870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha