فردی انتخاب کنیم که راه و مسیر رئیس جمهور شهید را ادامه دهد/پول کشاورزان به زودی پرداخت می‌شود

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: در انتخاب رئیس جمهور فردی را انتخاب کنیم که بتواند راه و مسیر شهدای خدمت و در راس رئیس جمهور شهید را ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه نخست را در رابطه با رفتار با یتیمان دانست و اظهار کرد: یکی از مسائلی که در آموزه‌های دینی مورد تاکید قرار گرفته، توجه به یتیم و احساس مسئولیت در قبال مال یتیم است.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: در آیات و روایات وجود دارد که اگر کسی بخواهد از گردنه‌های سخت قیامت عبور کند باید «فَکُّ رَقَبَةٍ أَوۡ إِطۡعَٰمٞ فِی یَوۡمٖ ذِی مَسۡغَبَةٖ یَتِیمٗا ذَا مَقۡرَبَةٍ أَوۡ مِسۡکِینٗا ذَا مَتۡرَبَةٖ را محقق کند و هر کسی گرهی از مشکلات مردم حل کند، یتیمی را اطعام بدهد یا مسکینی را کمک کند در این صورت می‌تواند از گردنه‌های سخت قیامت عبور کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید نسبت به مال یتیم حساسیت خاصی داشته باشیم، افزود: در روایت داریم که پیامبر گرامی اسلام(ص) در شب معراج گروهی را دید که شعله آتش از دهانشان خارج می‌شود از جبرئیل پرسید «این‌ها چه کسانی هستند؟، گفت کسانی هستند که از روی ستم مال یتیم را می‌خورند».

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: در سیره رفتاری حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) داریم که وقتی از حال زنی که مشک آب بر دوش دارد آگاه می‌شود طعامی برمی‌دارد و به خانه آن زن می‌رود یتیمان او را نوازش می‌کند، برای آنها غذا می‌پزد، با دست خود به آنها لقمه می‌دهد و با آنها بازی کودکانه می‌کند.

خطیب نماز جمعه مارگون گفت: در روایت داریم وقتی حضرت مسلم به شهادت می‌رسد خبر شهادت وی در بین راه به امام حسین (ع) رسید، در حالی که دختر حضرت مسلم همراه آن حضرت بود، آن حضرت به خیمه آمد، آن دختر یتیم را طلبید و مورد نوازش و محبت قرار داد، دختر حضرت مسلم بن عقیل گفت: «با من همانند یتیمان رفتار می‌کنی، آیا پدرم مسلم به شهادت رسید؟» با این جملات اشک در چشمان امام حسین(ع) حلقه زد و فرمود «دخترم اندوهگین مباش، اگر مسلم نباشد من به جای پدر تو، خواهرانم به جای مادر تو، دخترانم خواهران تو و پسرانم برادران تو خواهد بود».

وی بیان کرد: این گونه اهل بیت علیهم السلام با یتیم رفتار می‌کردند و لذا کسی که نسبت به ایتام ترحم داشته باشد و به آنها کمک کند، هم در روز قیامت در روز حساب نسبت به ترحمی که به یتیم کرده مورد ترحم خداوند متعال و مغفرت الهی قرار می‌گیرد و هم در دنیا قلب آنها نرم و مستجاب الدعوه می‌شوند.

حجت الاسلام خواجه پور با اشاره به اینکه همه ما در قبال یتیم، مسکین و انسان‌های تهی دست وظایفی داریم، افزود: انفاق، کمک کردن به آنها، توجه به مشکلات و درصدد برآمدن رفع مشکلات آنها یکی از وظایف ما است.

امام جمعه شهرستان مارگون در خطبه دوم شهادت باب المراد امام محمد تقی علیه السلام را تسلیت گفت و ادامه داد: زندگی امام جواد علیه السلام در میان ائمه اطهار (ع) تقریبا یک زندگی منحصر به فرد و کم نظیری است.

وی ادامه داد: این امام بزرگوار با اینکه دوران اقامتش ۱۷ سال بود، اما ۲۵ سال بیشتر عمر نکردند؛ یعنی هشت سال داشتند که پدر بزرگوارشان امام رضا علیه السلام به شهادت می‌رسد و ۱۷ سال هم دوران امامت آن حضرت بود.

حجت الاسلام خواجه پور اظهار کرد: بار سنگین امامت به تمام معنا به دوش فرزندش امام جواد علیه السلام افتاد، یعنی ۱۷ سال مبارزه کرد.

خطیب نماز جمعه مارگون گفت: در دوران زندگی سه امام آخر، یعنی امام جواد، امام هادی و امام حسن عسکری علیه السلام موج گرایش به اهل بیت و حکومت آل علی علیه السلام در دنیای اسلام گسترش بیشتری پیدا کرد، حتی بیشتر از دوران امام صادق و امام باقر علیهما السلام .

وی بیان کرد: وقتی آن حضرت به امامت رسید، در مدینه راوی می‌گوید «دیدم از تمام دنیای اسلام کسانی آمدند آن حضرت را زیارت کردند ».

حجت الاسلام خواجه پور یادآور شد: سرانجام زندگی پربرکت امام جواد علیه السلام با نقشه معتصم عباسی حاکم ستمگر عباسی و دخالت مستقیم دختر آن حضرت بود و در سال ۲۲۰ هجری قمری با خوراندن زهر او را به شهادت رساند، قبر مطهر آن حضرت در کنار جد بزرگوارش امام کاظم علیه السلام در کاظمین قرار دارد .

امام جمعه شهرستان مارگون ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: سالگرد ازدواج این دو نور عالم رخداد عظیمی است که به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) «اشاعه نور این خانواده عالم را روشن کرد» .

وی با اشاره به اینکه جوانان ما باید شیوه ازدواج و شیوه زندگی کردن را از ائمه اطهار علیهم السلام یاد بگیرند، اظهار کرد: رسم خواستگاری و وساطت یک ضرورت بوده و یکی از راه‌های جلوگیری از فساد و فحشا در جامعه، ازدواج است.

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: خداوند متعال در سوره نور آیه ۳۲ می‌فرماید «وَأَنْکِحُوا الْأَیَامَیٰ مِنْکُمْ وَالصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَإِمَائِکُمْ ۚ إِنْ یَکُونُوا فُقَرَاءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ ۗ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ ازدواج کنید، خداوند شما را از فضلش بی‌نیاز خواهد کرد».

خطیب نماز جمعه مارگون ضمن تاکید بر اینکه والدین باید در ازدواج فرزندانشان سخت‌گیری نکنند، افزود: ممکن است جوان امکانات لازم را برای ازدواج نداشته باشد ولی وقتی ازدواج کرد خداوند در زندگی آنها گشایش ایجاد می‌کند، لذا به خاطر این سختی‌ها و مشکلات از جمله شغل و مسکن نباید ازدواج جوانان متوقف شود.

وی یادآور شد: یکی از تاکیدات امروز مقام معظم رهبری مسئله جوانی جمعیت و افزایش جمعیت است که ازدواج را می‌توان یکی از مؤلفه‌های افزایش و جوانی جمعیت دانست.

حجت الاسلام خواجه پور ضمن اشاره به اینکه توجه نکردن به مسئله افزایش و جوانی جمعیت تهدیدی برای جامعه اسلامی است، گفت: توصیه می‌کنم برای سعادتمندی دنیا و آخرت و موفقیت در زندگی ائمه اطهار (ع) و به ویژه زندگی حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) را به عنوان الگو و سرمشق خود قرار دهید .

امام جمعه شهرستان مارگون مسئله خرید گندم و تامین آرد از سوی اداره غله استان را یادآور شد و ضمن تشکر از این اداره، افزود:اداره غله استان در شرایط آب و هوایی سخت و بارندگی اجازه نداد یک کیلو از گندم‌های خریداری شده در مراکز ۹ گانه استان خسارت ببیند و بیش از ۶۵ هزار تن اکنون گندم از کشاورزان استان خریداری شده که به زودی پول کشاورزان هم پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره غله در بحث تامین آرد به خبازان و نانوایی‌ها هم تاکنون به صورت منظم عمل کرده، گفت: لازم است خبازان نسبت به کیفیت نان دقت بیشتری داشته باشند و الحمدلله انبارهای استان از نظر کالاهای اساسی از جمله برنج و شکر تا پنج ماه آینده آماده هستند و هیچ مشکلی برای کالاهای اساسی وجود ندارد.

حجت الاسلام خواجه پور مسئله انتخابات را یادآور شد و خاطرنشان کرد: یکی از تاکیداتی که مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال حضرت امام (ره) در هفته گذشته داشتند، حضور مردم پای صندوق‌های رای و تصمیم برای سرنوشت کشور است.

خطیب نماز جمعه شهر مارگون ادامه داد: افرادی برای ریاست جمهوری از طیف‌ها و سلایق مختلف ثبت نام کردند که بعضی‌ها می‌دانند رد صلاحیت می‌شوند اما آمدند که محقق کننده نقشه‌های شوم دشمنان باشند و در کشور اغتشاش به وجود بیاورند.

وی تاکید کرد: مردم هم باید بدانند کسی که در مسیر ولایت نیست و از مسیر ولایت منحرف و منصرف شده را نباید به هیچ عنوان به عنوان مسئول کشور انتظار داشته باشند، تایید شود.

حجت الاسلام خواجه پور ضمن تاکید بر اینکه عده‌ای آمدند رسالت دشمن را انجام دهند، افزود: مردم باید بدانند که در زمان انتخابات مجلس و به ویژه ریاست جمهوری دشمنان با تمام توان به میدان می‌آیند تا مردم را نسبت به سرنوشت کشورشان منصرف کنند، مقام معظم رهبری فرمودند «باید سعی شود نامزدهای انتخابات اخلاق مدار باشند و لجن پراکنی نکنند».

امام جمعه شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: تعبیر از لجن پراکنی توسط مقام معظم رهبری این است که مواظب شبکه‌های معاند از جمله بی بی سی، اینترنشنال و رسانه‌های خارجی باشیم.

وی ضمن اشاره به اینکه اگر تحت تاثیر رسانه‌های دشمن قرار گرفتیم این کار به آبروی ملی لطمه می‌زند، اظهار کرد: نباید کاندیداها با دشمن مخرج مشترک پیدا کنند و مردم هم باید با حضورشان در انتخابات دشمن را مایوس و اجازه ندهند خواسته‌های دشمنان در کشور محقق شود.

حجت الاسلام خواجه پور تصریح کرد: در انتخاب رئیس جمهور هم شاخصه‌های مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانیم و فردی را انتخاب کنیم که بتواند راه و مسیر شهدای خدمت در راس رئیس جمهور شهید را ادامه دهد.

امام جمعه شهرستان مارگون با اشاره به اینکه خدمت خدا پسندانه، دلسوزانه، ولایت مداری و پایبندی به نظام، انقلاب و اسلام را باید از حضرت آیت الله رئیسی یاد گرفت، گفت: باید به دنبال فردی باشیم که راه و مسیر الهی را مثل حضرت آیت الله رئیسی شهید جمهور ادامه دهد.

کد خبر 1767063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    0 0
    فقر بیکاری جوانان مشکلات اقتصادی و معیشتی و گرانی و تورم تحریم و انزوا و تخریب و خشونت سرکوب