جمع آوری بیش از ۵۳۸ میلیارد تومان کمک های مردمی توسط مراکز نیکوکاری مازندران

معافی گفت: سال گذشته از طریق مراکز نیکوکاری استان مازندران ۵۳۸ میلیارد و۱۰۰میلیون تومان به نیازمندان کمک شده است.

میثم معافی-مدیرکل کمیته امداد مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران با بیان اینکه بخش عمده ای از ماموریت های این نهاد حمایتی با همراهی خیرین و مراکز نیکوکاری محقق می شود، اظهار کرد :با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر واگذاری کار مردم به مردم کمیته امداد از سال ۱۳۹۴ با رویکرد ترویج فرهنگ احسان و انفاق اقدام به ایجاد مراکز نیکوکاری نموده است.

وی با بیان اینکه با همین رویکرد و با محوریت محله و مسجد، ۲۹۵ مرکز نیکوکاری در شهرها و۹۳ مرکز نیکوکاری در روستاهای استان ایجاد شده که به خدمت رسانی مشغول هستند، گفت: سال گذشته از طریق مراکز نیکوکاری استان۵۳۸ میلیارد و۱۰۰میلیون تومان به نیازمندان کمک شده که ۷۸ میلیارد و ۴۸۹ میلیون تومان آن نقدی و۴۵۹میلیارد و۶۱۱ میلیون تومان غیر نقدی بوده است.

معافی با اشاره به اینکه ۸۱ مرکزنیکوکاری به صورت تخصصی خدمات ارائه می دهند، افزود: مراکز نیکوکاری در زمینه های اشتغال، فرهنگی، زکات، مسکن، درمان و... فعالیت دارند که همگی توسط معتمدین محلی اداره می شوند.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری استان سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۱میلیارد و۳۴۳میلیون تومان صدقه را جمع‌آوری و در اختیار مددجویان قرار دادند،  گفت: همچنین در طرح اکرام ایتام و محسنین نیز مراکز نیکوکاری ۱۶میلیارد و۹۸۸میلیون تومان به ایتام و محسنین تحت حمایت کمک کردند.

معافی تصریح کرد: در این مدت بیش از۴۲میلیاردو۵۵۹ میلیون تومان زکات نیز توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری و۴۱۰ میلیارد و۸۱۰ میلیون تومان نیز کمک‌های مبتنی بر نیاز را جذب و به محرومان ارائه کردند.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری نقش فعالی در پویش اطعام مهدوی داشتند، گفت: امسال در ماه مبارک رمضان ۹۲۳ آشپزخانه در سراسر استان برپا شد، ۷۴هزار سبدکالا، یک میلیون  و ۱۵۰ پرس غذای گرم و ۹۸۵ افطاری ساده  به ارزش ۲۷۰میلیارد تومان بین نیازمندان  توزیع شد.

 معافی خاطرنشان کرد: مجموع عملکرد مراکز نیکوکاری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن ۸۸ درصد رشد در جذب کمک‌های مردمی را نشان می‌دهد.

کد خبر 1767132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha