قاعده حق و تکلیف در بستر خانواده معنا پیدا می کند

آقایی با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده و مقدس بودن آن گفت: خانواده و ازدیاد نسل مأموریت و هدف والا برای رسیدن به کلیت معنای حقیقی خلقت انسان است؛ در ازدواج انسان از فردیت خود عبور می کند و به رشد جمعی و خانواده محوری سوق پیدا می کند.

معصومه آقایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز با تبریک سالروز پیوند آسمان حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) گفت: ازدواج بستر و جایگاهی برای دست یابی به آگاهی و معرفت الهی است. 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری البرز افزود: برای رسیدن به اهمیت ازدواج ابتدا باید جایگاه انسان در هستی را بشناسیم؛ انسان مهمترین مخلوق خداوند است و نقش تعیین کننده ای دارد. 

وی با بیان این مطلب که خداوند ویژگی هایی برای انسان تعیین کرده است که متناسب با آن به کمال الهی دست پیدا کند تصریح کرد: اهداف و مأموریت هایی برای انسان از طرف پروردگار مقرر شده است که انسان این ویژگی ها را تحت مدیریت درست، عاقلانه و سالم قرار دهد؛ ازدواج از آن جا در این مأموریت انسانی معنا پیدا می کند که در یک مقطعی در رسیدن به آن هدف می شود راهکار. راهکاری برای مدیریت آن هیجانات و نیازهای جسمی و عاطفی. 

آقایی بیان کرد: خداوند در آیه ای از قرآن کریم اینطور می فرماید که مرد و زن را در کنار یکدیگر برای سکنی و آرامش قرار دادیم. هدف اسلام و عالم هستی رسیدن انسان به رشد الهی و اتصال و قرب الهی است اینجاست که ازدواج مدیریت راهبردی برای رسیدن به خداوند است. 

مشاور استاندار البرز تصریح کرد: ازدواج یک ظرف و وسیله ای برای هدف والایی است که کلیت انسان براساس آن تعریف می شود؛ خانواده ارزش اساسی در حوزه های مختلف است چرا که با تولید نسل تمدن منتقل می شود. 

وی با اشاره به اهمیت جمع گرایی و تشکیل خانواده عنوان کرد: برخلاف بسیاری از علوم و گزاره های غربی که به سمت فردگرایی است، اسلام نگاه ویژه ای به جمع گرایی دارد به ویژه خانواده که به معنای جمع است. 

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری البرز خاطرنشان کرد: قرارگاه جمعیت استانداری البرز نسبت به تسهیل گری ازدواج، تهیه جهیزیه و اسباب ازدواج با همراهی و همکاری مجریان فعالیت های موثری دارند. 

کد خبر 1767155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha