آغاز طرح تابستانی «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه از ۱۰ تیرماه

طرح تابستانی نشاط معنوی از ۱۰ تیر تا ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر رده سنی ۸ تا ۱۸ سال در بقاع متبرکه سراسر کشور اجرا می شود.

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، اوقات فراغت تابستان بهترین فرصت برای جوانان و نوجوانان است تا با ارتقاء روحیه و کسب مهارتهای زندگی و کشف هویت اجتماعی خویش، آماده ورود به دنیای جدیدی از قبول مسئولیت های اجتماعی شوند.

با تقویت بنیه دینی و نیز قوای بدنی این عزیزان، باید در تقویت جسم و روح آنها همت کرده و در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بکوشیم. اگر دلسوزان نسل جوان، برای آینده سازان انقلاب اسلامی برنامه¬ای نداشته باشند، دشمنان این خلاء را پر کرده و آنان را به برنامه¬های خود مشغول خواهند کرد.

آنچه که نسل جوان ما را امروز به شدت به خود مشغول کرده، فضای مجازی و بازیهای رایانه ای و غرق شدن در این دنیای جذاب و البته بسیار خطرناک است. لذا ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان¬ها و ادارات اجرایی با همکاری مراکز افق جهت برگزاری طرح تابستانی «نشاط معنوی» در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه همت گمارده اند.

این طرح از ۱۰ تیرماه  لغایت ۲۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر رده سنی ۸  الی ۱۸ سال اجرا می شود.

ایجاد هویت دینی و اسلامی با استفاده از روش های نوین آموزشی و معارفی غیر مستقیم، استفاده از ابزارهای روز و جذاب همانند ظرفیت سالم فضای مجازی و ارتباط¬گیری مؤثر، زمینه¬سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق، تقویت بنیه جسمی و ایجاد نشاط روحی با استفاده از برنامه های ورزشی و  مهارت افزایی و توانمندسازی دانش¬آموزان در کلاس¬های طرح نشاط معنوی از اهداف این طرح است.

مدیریت کلان طرح نشاط معنوی در سطح استان بر عهده معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان و در سطح شهرستان برعهده کارشناس فرهنگی اداره اجرایی و مدیریت اصلی اجرای طرح نشاط معنوی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه بر عهده مدیر مرکز افق و یا فردی متعهد، متخصص و توانمند به انتخاب هیئات امنای بقعه است.

اساتید و مربیان طرح نشاط معنوی، مبلغین اعزامی، بومی و ائمه جماعات مستقر در بقاع متبرکه، مربیان سبک زندگی اسلامی بقاع متبرکه، اساتید فنی و حرفه¬ای، دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و سایرمربیان توانمند ومتخصص(شامل: فرهنگیان، اساتید حوزه، دانشگاه و... و.) هستند.

از جمله برنامه های این طرح می توان به برگزاری برنامه های ترکیبی آموزشی و ورزشی اشاره کرد. در این بخش، طبق سنوات گذشته، کلاسها در داخل بقعه با حضور اساتید و مربیان برای مخاطبین طرح برگزار می¬شود.

همچنین نظر به اثرات و برکات هیئات مذهبی در بیمه کردن جوانان و نوجوانان در مقابل هجمه آسیب های اجتماعی و ارتقاء بنیه اعتقادی و ایمانی آنها، مراکز افق بقاع متبرکه اقدام به راه اندازی هیئات جوانان و نوجوانان در امامزادگان کرده اند. ضمناٌ نظر به تقارن ماه محرم¬الحرام با طرح نشاط معنوی، به گونه¬ای برنامه¬ریزی شده تا نوجوانان و جوانان عضو این هیئات علاوه بر حضور در برنامه های معمول بقعه، برنامه عزاداری ویژه ای در امامزاده برای خود داشته باشند.

برنامه های ورزشی نیز در رشته¬های شنا، فوتبال، والیبال، آمادگی جسمانی و هنرهای رزمی، تنیس روی میز و دیگر رشته¬های ورزشی جذاب جهت ارتقاء روحیه و تقویت بنیه جسمی جوانان و نوجوانان اجرا می شود. همچنین آموزش-های فنی، هنری و مهارتی و آموزش مهارتهای ده¬گانه زندگی توسط مربیان سبک زندگی اسلامی (مدیریت هیجان و کنترل خشم، ارتباطات موثر، حل مسئله و تصمیم¬گیری، مدیریت استرس و...) در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 1767200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha