آیت‌الله «طه‌محمدی» اقدامات موثری در شرح و گسترشِ اندیشه ابن‌سینا داشت

شالویی، ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله «غیاث‌الدین طه محمدی» به فعالیت‌های وی در بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا اشاره کرد و اقدامات آن عالم بزرگوار را در شرح و گسترش اندیشه ابن‌سینا موثر دانست.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان: «محمود شالویی» رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با صدور پیامی، درگذشت آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و رییس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا را تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَه لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَه

ارتحال عالم ربانی و فقیه صمدانی مرحوم آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی عضو پیشین مجلس خبرگان رهبری و رییس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا که عمر گرانمایه خویش را صرف خدمت به فرهنگ و مفاخر ایران اسلامی نمود؛ به جامعه معزز روحانیت و مردم شریف و بزرگوار استان همدان تسلیت عرض می‌نمایم.

این دانشمند فرزانه، در کنار فعالیت‌های مجدانهِ اجتماعی و دینی، با اداره عالمانه بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، اقدامات موثری در شرح و گسترشِ آثار و اندیشه این حکیم بزرگ و معرفی این چهره تابناک حکمی و علمی ایران عزیز به جهان علم و دانایی انجام داد و همواره همکاری و مساعدت ویژه‌ای را با انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خاصه در برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی بزرگداشت حکیم ابن سینا در ایران و جهان پارسی زبان مبذول می‌داشت.

اینجانب، ضایعه فقدان این استاد گرانقدر را به پیشگاه حضرت ولی عصر «عج»، مقام معظم رهبری مدظله العالی و بیت معزا و شاگردان و علاقه‌مندان ایشان تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن عزیز سفر کرده طلب آمرزش الهی و علو درجات روحانی و جهت بازماندگان، صبر عظیم و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

عاش سعیداً و مات سعیداً
محمود شالویی
رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

کد خبر 1767274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha