تظاهرات در شهرهای مختلف اروپا در حمایت از فلسطین

شهرهای برلین، وین و تورین شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در محکومیت حمله صهیونیست‌ها و ادامه جنگ در غزه بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، بسیاری از شهرهای اروپایی روز شنبه، شاهد تظاهراتی در حمایت از مردم فلسطین بودند که حملات اسرائیل به نوار غزه را محکوم کردند.

در برلین، پایتخت آلمان، نیروهای امنیتی حداقل ۲۰ تظاهرکننده را در جریان تظاهراتی که در آن هزاران نفر در همبستگی با مردم فلسطین شرکت کردند، دستگیر کردند.

تظاهرکنندگان شعارهایی مانند «اسرائیل بچه‌ها را می‌کشد»، «اسرائیل، تروریست است»، «هم‌اکنون آتش‌بس» و «آلمان کمک مالی می‌کند، اسرائیل بمباران می‌کند» سر دادند.

آنیا درشکه، سخنگوی پلیس برلین دراین باره گفت: بیش از ۲۰ تظاهرکننده به دلایل مختلف دستگیر شدند.

در وین، پایتخت اتریش، فعالان اجتماعی مقابل شعبه رستوران‌های زنجیره ای «مک دونالد» تظاهرات کردند و از رهگذران خواستند رستوران‌های زنجیره‌ای را به این دلیل که متهم به حمایت از مقامات اسرائیلی در جنگ با نوار غزه هستند، تحریم کنند.

این فعالان با توزیع غذاهای فلسطینی از جمله فلافل و حُمُص در بین رهگذران خاطرنشان کردند که اسرائیل در تلاش است تا فرهنگ غذایی فلسطین را نادیده بگیرد و آن را محو کند.

شهر تورین در شمال ایتالیا نیز شاهد تظاهرات اعتراضی علیه حملات اسرائیل به غزه بود.

تظاهرکنندگان بنرهایی با مضمون «قتل‌کشی را متوقف کنید» حمل می‌کردند و شعارهایی مانند «ما همه ضد صهیونیسم هستیم» و «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند.

از ۷ اکتبر گذشته، اسرائیل جنگی را علیه غزه آغاز کرده است که بر اثر آن بیش از ۱۲۰ هزار فلسطینی شهید  و زخمی شده‌اند که اکثر آنها کودک و زن بودند.

رژیم صهیونیستی با وجود تصمیم شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستور دیوان بین المللی دادگستری برای پایان دادن به حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از اقدامات «نسل کشی» به جنگ خود ادامه می‌دهد.

کد خبر 1767308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha