تدارک ۳۰۰ کارگاه تابستانه برای کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی

مظهری گفت: امسال در برنامه تابستانه مراکز کانون استان خراسان جنوبی ۳۰۰ کارگاه تدارک دیده است که در گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی مظهری امروز سه‌شنبه (۲۲ خرداد) در نشست خبری تشریح فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار کرد: ثبت‌نام کارگاه‌های اوقات فراغت با ۶۰ فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، مهارتی و علم و فناوری با شعار «تابستونتو بساز» از ۱۶ خرداد ماه آغاز شده و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

وی از تدارک ۳۰۰ کارگاه تابستانه برای کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در حال حاضر در استان ۱۲ مرکز ثابت و هشت مرکز سیار فعالیت می‌کنند و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری به نزدیک‌ترین مرکز فرهنگی‌هنری کانون به محل سکونت‌ خود از عناوین، زمان تشکیل و هزینه کارگاه‌ها مطلع و جهت ثبت‌نام اقدام نمایند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی افزود: مراکز ثابت کانون در شهرستان‌های، بیرجند، قاینات، سرایان، فردوس، بشرویه، طبس، نهبندان، درمیان و سربیشه، برپایی کارگاه‌های شامل قصه‌گویی، کاردستی، نوشتن خلاق، سفال، نقاشی، قرآن، شاهنامه‌خوانی،خوشنویسی، خبرنگاری، سرود، تئاتر، شعر، آشنایی با هنر اسلامی، تندخوانی، مهندسان کوچک، رصد ستارگان، موسیقی، نمادشناسی تصاویر و ... را در دستور کار دارند.

مظهری با بیان اینکه امسال در فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری نهاد خانواده را اضافه کرده‌ایم، تصریح کرد: نوجوان محوری یکی دیگر از رویکردهای کانون در سال جاری است و در همین راستا آموزش‌هایی به آنان ارائه خواهد شد که منجر به افزایش حس مسئولیت‌پذیری، کار گروهی، ورود به کنشگری و حل مسئله می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۷ هزار و ۵۸۵ نفر از کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی عضو کانون پرورش فکری هستند که سه هزار و ۵۰۰ نفر آنان در کارگاه‌های تخصصی شرکت می‌کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی به اجرای تابستانی «پیک امید» با هدف ارائه خدمات کانون به مناطق مرزی و کم‌برخوردار استان  در شهرستان سربیشه، نهبندان و زیرکوه خبر داد و افزود: همچنین قرار است از ظرفیت نوجوانانی که توانمندهایی دارند  به عنوان مربی برای آموزش به همسالان خود در مراکز کانون پرورش فکری استفاده کنیم.

مظهری از اردوها به عنوان مهمترین ابزار تربیتی یاد کرد و گفت: حدود ۲۰۰ نفر از اعضای ویژه و فعال کانون‌های پروشی فکری استان به اردوهای خارج از استان اعزام خواهند شد ضمن اینکه برگزاری اردوهای استانی شامل محیط زیستی، نجوم و شبی در کانون هم برای ایام تابستان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به کم بودن مراکز کانون پرورش فکری در شهرستان بیرجند نسبت به جمعیت بالای آن، تصریح کرد: در حال حاضر در بیرجند سه مرکز فعال است و یک مرکز هم در منطقه مهرشهر با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال ساخت است که حداقل برای تکمیل ۴ میلیارد تومان نیاز دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های کانون پرورش فکری تخصصی است، افزود: پیگیر هستیم از منابع خارج استانی اقداماتی انجام دهیم که مهمتر از همه لزوم توجه مسئولان استان به کودکان و نوجوانان است چون هر اندازه در حوزه کودک و نوجوانان سرمایه‌گذاری شود، کم خواهد بود.

کد خبر 1767556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha