ویژه برنامه های رادیو ایران در شهادت امام محمد باقر(ع)

رادیو ایران در سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) ویژه برنامه های مختلفی چون «باغ ارغوان»، «خانه دوست اینجاست»،«اسم و رسم»، «خورشید نامه»،«نوبت نوا» و... را تدارک دیده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، برنامه های رادیو ایران به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع) ۲۵ خرداد، ساعت ۹:۰۰ روانه آنتن می شود.

برنامه هایی که با محوریت شهادت امام محمد باقر (ع) پخش می شود، به شرح زیر است:

«باغ ارغوان» پنج شنبه ۲۴ خرداد، با اجرای مریم نشیبا و تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی ساعت ۱۵:۰۰ نغمه های آیینی مناسب سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) را پخش می کند.
«خانه دوست اینجاست» عنوان ویژه برنامه ای است که با مضمون حدیثی از امام محمد باقر(ع) که فرمودند: «من حسن بره باهله زید فی عمره» یعنی هر کس با همسر و فرزندانش خوش رفتاری کند عمرش زیاد خواهد شد، تقدیم مخاطبان رادیو ایران می شود. این برنامه به تهیه کنندگی حسین معصومی ۲۴ و ۲۵ خرداد ساعت ۱۷:۱۵ روانه آنتن می شود.

«اسم و رسم»   در شب شهادت امام محمد باقر (ع) با محوریت شهدای هم نام امام (ع) به تهیه کنندگی محمدحسین خسروجردی ساعت ۱۹:۰۵ تقدیم می شود.

«در سوگ پنجمین آفتاب» عنوان ویژه برنامه دیگری است که در همان شب شهادت امام محمد باقر(ع) ساعت ۲۱:۳۵ مداحی و نوحه پخش می کند.

«خورشید نامه» نیز، در شب شهادت امام محمد باقر (ع) با محوریت فضایل اخلاقی آن حضرت به تهیه کنندگی عبدالله علایی و اجرای محمد اطهری ساعت ۲۲:۰۰ تقدیم می شود.


«نوبت نوا» محفلی است از موسیقی و شعر به مناسبت شهادت امام باقر(ع) که در شب شهادت ایشان به تهیه کنندگی زهره سربازی و گویندگی فاطمه میناخانی ساعت ۲۲:۳۰ روانه آنتن می شود.
برنامه «راه شب» جمعه بامداد همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) در بخش های مختلف به مناسبت شهادت امام محمدباقر(ع) می پردازد.

«راه شب» جمعه بامداد، به تهیه کنندگی عبدالله علایی و اجرای حسن همایی ۰۰:۳۰ بامداد تقدیم مخاطبان رادیو ایران می شود.

«شهریارعلم»، مشهورترین لقب امام محمد باقر (ع) که همان باقر العلوم بودن به معنای شکافنده علم های گوناگون بودن آن حضرت است، را بررسی می کند. این برنامه  جمعه ۲۵ خرداد ساعت ۳:۳۰ پخش می شود.

«حرفی از نام تو» ویژه برنامه دیگری که در همان تاریخ، نهضت علمی دوران امام محمد باقر(ع) را بررسی میکند. این برنامه با حضور علیرضا رامیار مدرس حوزه و دانشگاه ساعت ۴:۱۵ تقدیم می شود.


برنامه «به افق نور» همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) با موضوع پاکی بالاترین عبادت است ساعت۱۱:۴۰ از رادیو ایران موج اف ام ریف ۹۰ مگاهرتز و موج ای ام ردیف ۵۵۸ کیلوهرتز پخش می شود.

«به نام عشق» با موضوع سبک زندگی امام محمدباقر(ع) به شرح داستان و حدیث شریفی می پردازد.

کد خبر 1767822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha