شعارهای حمایت از فلسطین در دانشگاه تگزاس ممنوع شد

دانشگاه تگزاس پس از ممنوعیت استفاده از عبارات خاص از جمله شعارهای عربی، توسط دانشجویان معترض فلسطینی مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «thabharati»، دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو (UTSA) آمریکا پس از ممنوعیت استفاده از عبارات خاص، از جمله شعارهای عربی، توسط دانشجویان معترض فلسطینی مورد انتقاد قرار گرفت.

در شکایتی که دانشجویان طرفدار فلسطین مطرح کرده‌اند، رئیس دانشگاه به عنوان متهم معرفی شده است که استدلال می‌کنند ممنوعیت عبارت «از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» حق آزادی بیان آنها را نقض می‌کند.

بنیاد حقوق و آزادی بیان فردی (FIRE) نیز در این موضوع مداخله کرده و وظیفه خود را برای محافظت از آزادی بیان دانشجویان تحت اولین متمم قانون اساسی آمریکا که از آزادی بیان محافظت می کند، انجام داده است.

دانشگاه تگزاس اخیرا دانشجویان معترض را از استفاده از کلمات صهیونیسم، اسرائیل، شعار «از رودخانه تا دریا» و صحبت به زبان عربی با اشاره به لزوم مبارزه با یهود ستیزی منع کرده است.

این تصمیم واکنش‌های شدیدی را برانگیخته است و منتقدان معتقدند که این تصمیم حقوق دانشجویان برای بیان دیدگاه‌های سیاسی‌شان را نقض می‌کند.

کد خبر 1767826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha