حضور ۷۰ هزار معلم در مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان 

باقری گفت: حدود ۷۰ هزار معلم در پنج رشته مسابقات قرآن و عترت شامل قرائت تحقیق، روش تدریس احکام، حفظ کل، حفظ ۱۰ جز و نهج‌البلاغه حضور پیدا کرده‌اند و حدود ۱۰۰ هزار معلم در رشته‌های دیگر سطح مسابقات منطقه‌ای حضور یافته و شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، میکاییل باقری امروز پنج شنبه (۲۴ خرداد) در نشست خبری نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور که در محل اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، ضمن قدردانی بابت ۹ دوره میزبانی این مسابقات توسط استان خراسان رضوی، گفت: استان خراسان رضوی ایجاد و منشا تحول در فعالیت های قرآنی بوده است. 

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دو رویداد مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان را در  این استان درپیش داریم، افزود: مسابقات قرآن عترت و نماز فرهنگیان در ۵ رشته قرائت قرآن کریم، حفظ ۱۰ جزء و حفظ کل، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام در ۳ مرحله به صورت فرآیندی برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این مسابقات برای فرهنگیان را پشتوانه تربیت دانش آموزان قرآن و حفاظ دانست و بیان کرد: وقتی معلمی در این خصوص مهارت داشته باشد، پشتوانه تربیت دانش آموزان قراء و حفاظ محسوب می شوند و این موجب ارتقا کیفیت سطح تلاوت کشور خواهد شد.

باقری تصریح کرد: امروز شاهد حضور بسیاری از دانش آموزان به عنوان قاری، مترتل و حافظ از رسانه ملی هستیم و تخصص و مهارت معلمان به بهانه حضور در مسابقات، موجب ارتقا دانش آموزان خواهد ش و در چند سال اخیر هر قاری و حافظ که به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین المللی حضور داشته حائز رتبه شده است.

شرکت بیش از ۷ هزار معلم در نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان 

وی بیان کرد: این دوره مسابقات در دو مرحله حضوری و غیر حضوری در سه سطح منطقه ای، که در این مرحله در ۵ رشته کشوری برگزار می شود، البته برخی استان ها رشته های دیگری افزوده شد. حدود ۷۰ هزار معلم در این پنج رشته حضور پیدا کرده‌اند و حدود ۱۰۰ هزار معلم در رشته‌های دیگر سطح مسابقات منطقه‌ای حضور یافته و شرکت کرده‌اند. حدود ۱۶۰ نفر از آن‌ها به مرحله حضوری و نهایی راه یافته‌اند که امروز و فردا به رقابت می‌پردازند. در این دوره از مسابقات ۱۸ داور کشوری و بین‌المللی وجود دارند که با دانش خود آثار را داوری می‌کنند.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: از هر استان ۱۰ خواهر و برادر به عنوان نمایندگان ‌معلمین استان ها در بخش مقدماتی حصور خواهند داشت، داوران در سطح بالایی و اکثریت داوران بین المللی هستند و چون نهج البلاغه و احکام منحصرا توسط آموزش و پرورش برگزار می شود، داوران بین المللی نیستند اما داوران در سطح بالایی علمی هستند.

مسابقات قرآن عترت و نماز در راستای تربیت حفاظ و قاریان بین المللی 

در ادامه علی مهدوی خواه معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: استان ما برای نهمین دوره میزبانی این دوره از مسابقات است و در هر دوره تغییراتی داشته است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ فرهنگی از سراسر کشور در مرحله نهایی این مسابقات در مشهد به رقابت می پردازند، گفت: برای برگزاری هر چه بهتر این مسابقات، ۱۰ کمیته چون کمیته فنی ، فرهنگی، کمیته فوق برنامه، روابط عمومی و اطلاع رسانی ، پشتیبانی،  داوران ، و ... تدارک دیده شده است.

شرکت بیش از ۷ هزار معلم در نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان 

مهدوی خواه تصریح کرد: از ابتدای سال تحصیلی فعالیت های قرآنی را در سه دست مخاطب دانش آموزان، فرهنگیان و والدین دانش آموزان برنامه ریزی کردیم، برای دانش آموزان چند اقدام جدی انجام شده ، شاید برجسته ترین حفظ قرآن کردیم از جمله "حافظ قرآن شو" است، که بالغ بر ۱۵ هزار دانش آموز به ویژه در حاشیه شهر شرکت کردند.

وی گفت: طرح روخوانی و روان خوانی در قالب طرح شهید عاصمی اجرا و حدود ۶۰۰۰ آموزگار در استان شرکت کردند، این طرح دستاورد خوبی به لحاظ کمی و کیفی داشته است، همچنین به واسطه طرح حافظ قرآن کریم شو موجب توانمند شدن والدین با محوریت مراکز دارالقران بوده است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان تصریح کرد: تلاش داریم با همراهی همه نهادهای جامعه مخاطب با تاکید و توجه به همراه کردن خانواده ها و بهره گیری از ظرفیت معلمان جمعیت بیشتری از دانش آموزان را زیر چتر فعالیت های قرآنی ببریم.

وی افزود: در ادامه رویدادهای دیگر قرآنی قرآن و عترت و نماز دانش آموزان افتخار میزبانی داریم .

گفتنی است؛ افتتاحیه مسابقه قرآن عترت و نماز فرهنگیان امروز پنج شنبه ساعت ۴ بعد از ظهر در هتل امامت مشهد و اختتامیه آن در روز یکشنبه  ۹ و نیم صبح برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 1767912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha