اتمام طرح جهاد آبرسانی در ۶۵ روستای خراسان جنوبی

عباس زاده گفت: طرح جهاد آبرسانی که از سال گذشته در استان شروع شده هم اکنون از ۱۱۰ روستای هدف، ۶۵روستا به اتمام رسیده، ۲۲ روستا در هفته دولت افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده امروز (۲۴ خرداد) در نشست مشورتی با بخشداران خراسان جنوبی گفت: دولت سیزدهم در حوزه آبرسانی و تامین آب در خراسان جنوبی کارهای مهم و راهبردی انجام داده و بخش زیادی از دغدغه های تامین آب در روستاها در این سه سال حل شده است.

وی با بیان اینکه ثبت اراضی کشاورزی کار بسیار مهم و بزرگی است که در کشور در حال انجام است، افزود: باید بخشداران و دهیاران کشاورزان را نسبت به این مهم به ویژه جاهایی که اراضی ارزش بیشتری دارد توجیه کنند.

به گفته عباس زاده، بیشتر دعاوی مردم در روستاها نسبت به مالکیت اراضی است و این عامل اصلی ناهنجاری های اجتماعی در روستاها است که باید درست بشود.

وی با اشاره به اینکه اگر اراضی کشاورزی در روستاها ثبت نشود، زمینه سوء استفاده برخی افراد سودجو را فراهم می شود، اظهارداشت: باید به سمتی برویم که اراضی کشاورزی ما به طور کامل ثبت شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات مطرح شده توسط بخشداران رو قطعا پیگیری می‌کنیم، گفت: دولت سیزدهم در حوزه آبرسانی و تامین اب در خراسان جنوبی کارهای مهم و راهبردی انجام داده و بخش زیادی از دغدغه های تامین آب در روستاها در این سه سال حل شد.

عباس زاده با اشاره به اینکه خراسان جنوبی جزو استان‌های دارای تنش آبی است، بر لزوم فرهنگ سازی صرفه جویی در مصرف آب در روستاها تاکید کرد و افزود: باید صرفه جویی صورت گیرد و باید مدیریت جدی برای تامین آب به خصوص روستاهایی که با تانکر انجام می شود.

وی در پایان با بیان اینکه طرح جهاد آبرسانی که از سال گذشته در استان شروع شده است، گفت: هم اکنون از ۱۱۰ روستای هدف، ۶۵روستا به اتمام رسیده، ۲۲ روستا در هفته دولت افتتاح می شود و مابقی تا دهه فجر به پایان خواهد رسید و قرارداد بقیه روستاهای دارای کمتر از ۲۰خانوار شروع خواهد شد.

کد خبر 1767920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha