طرح ملی «شهید رئیسی» در کانون های مساجد قم اجرا می شود

حجت الاسلام و المسلمین حیدری از اجرای طرح ملی کادرسازی نوجوانان مسجدی با عنوان طرح «شهید رئیسی» در کانون های مساجد کشور به منظور شناسایی، توانمندسازی، عرصه سازی و کنشگری نوجوان پیشران مسجدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حیدری با بیان اینکه یکی از وظایف مساجد تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص برای انقلاب اسلامی می‌باشد، گفت: کادرسازی و تربیت نیروهای متخصص برای آینده نظام و انقلاب اسلامی یک کار اساسی و مبنایی است و بخش قابل توجهی از تحقق این هدف مهم می‌تواند با عرصه‌سازی هدفمند و برنامه‌ریزی شده برای کنشگری نوجوانان با انگیزه و دارای احساس مسئولیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور رقم بخورد.

مسئول دبیرخانه طرح ملی «شهید رئیسی» با اشاره به اینکه میدان دادن به نوجوانان 13 تا 17 سال در فعالیت­های مسجد، به جذب، تثبیت و رشد آنان کمک می کند، افزود: باتوجه به برنامه ریزی های دقیق دشمن در خصوص این رده سنی، ضرورت دارد برنامه ای در حوزه هویت بخشی و نقش آفرینی نوجوانان منعقد شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: در رصد و تحقیقات میدانی مساجدی که فعالیت‌های آن‌ها توسط نوجوانان و جوانان مدیریت می‌شوند، همواره مساجدی موفق‌ بودند، به همین منظور توجه به نیروهای نوجوان و جوان انقلابی و متخصص یک ضرورت است.

وی ادامه داد: به همین منظور دبیرخانه نهضت فراگیر کادر نوجوان در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تشکیل یافته و بر اساس تجربه موفق ستاد استان قم ، نقشه راه نهضت کادرسازی در نه محور عملیاتی (تهذیب، اردو، مطالعه، تشکیلات، تحصیل، ورزش، فن و مهارت، هیئت و بصیرت افزایی) تدوین شد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری با اشاره به اینکه هدف راهبردی این طرح تربیت نیروی انسانی متعهد به آداب الهی و توحیدی در راستای رسیدن به قرب و لقای الهی و رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: کشف و استعدادپروری نیروهای مسجدی در عرصه های مختلف، جذب و هویت بخشی نوجوانان، تربیت مدیران و کادر تراز انقلاب اسلامی، تربیت کادر و آماده سازی به جهت جذب به حوزه های علمیه، زمینه سازی برای ارتباط مبلغ با نوجوانان و نقش سازی برای مبلغ در بستر مساجد و کانون، بخشی از اهداف این طرح می باشد.

وی افزود: در این طرح بعد از معرفی کادر از طرف مسئولین کانون ­های فرهنگی هنری مساجد، تیم شناسایی، صحت سنجی و اعتبارسنجی، با دقت لازم افراد معرفی شده را مورد سنجش قرار داده و بعد از تاییده نهایی برای آنان پیوست­های موجود در طرح را اجرایی می­ کنند.

کد خبر 1768000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha