جای تفسیر قرآن در جامعه خالی است

مرجع تقلید عالم تشیع گفت: جای تفسیر قرآن در جامعه برای رشد و پیشرفت افراد خالی است که باید برای آن کار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در درس اخلاق مجاز هفتگی به موضوع انس با قرآن برای تذهیب نفس و درک رتبه بالای انسانی اشاره کرد و اظهارداشت: سحر خیزی، نماز شب و انس با قرآن از جمله کارهایی است که انسان برای کسب درجه عالی دنیایی و آخرتی می تواند از آن استفاده کند.

مرجع تقلید عالم تشیع افزود: انس با قرآن به وسیله قرائت آیات، خواندن ترجمه، تفسیر و اجرای در عمل توصیه های آن امکان پذیر است که انسان به وسع خود روزانه این کارها را انجام دهد.

وی با بیان اینکه انسان باید از این دریای عظیم در حد خود بهره بگیرد، تصریح کرد: تفسیر قرآن برای فهم توصیه ها و عمل به آن نیاز بوده اما جای این کار در جامعه خالی است.

آیت الله مظاهری بر ضرورت تشکیل جلسات تفسیر قرآن تاکید کرد و اذعان داشت: برای این موضوع باید کار شود.

وی به جوانان توصیه کرد تا از دریای معارف قرآن استفاده کنند و برای دنیا و آخرت خود کار کنند و فرصت ها را از دست ندهند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: ارتباط و انس با پروردگار از طریق قرآن امکان پذیر بوده و انسان اینگونه مسیر هدایت را پیدا کرده و درخت فضیلت را در درون خود غرس کند.

وی با اشاره به سحر خیزی گفت: انسان پیش از اذان صبح بیدار شود و نماز شب و قرآن بخواند و اینگونه راه سعادت را پیدا کرده و به درجات بالا دست پیدا کند.

آیت الله مظاهری بر ضرورت رابطه با قرآن و ولایت توام با همدیگر تاکید کرد و اظهارداشت: هدایت انسان به واسطه این دو بال با همدیگر محقق خواهد شد.

کد خبر 1768060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha