اسامی تیم ملی قاریان جوان در ۱۴۰۳ اعلام شد

شورای عالی قرآن  اسامی ١٣ عضو تیم ملی قاریان جوان جمهوری اسلامی ایران در سال جاری را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی شورای عالی قرآن، از سال گذشته شاهد ابتکار جدیدی از سوی شورای عالی قرآن در حوزه آموزش تخصصی قرائت در کشورمان بوده‌ایم که توجه جامعه قرآنی را به خود جلب کرد. دوره‌ای تحت عنوان آموزش عالی تیم ملی قاریان جوان، که در راستای ارتقای سطح مهارت و دانش نظری تعدادی از قاریان مستعد و ممتاز کشور طراحی و اجرا شد.

این دوره با اهدافی از جمله جهش در عرصه تلاوت حرفه‌ای قرآن در جمهوری اسلامی ایران، کادرسازی و ایجاد عقبه مطمئن از قاریان ممتاز و دارای سبک‌های اصیل و بدیع، جریان‌سازی قرآنی در سطح بین‌الملل و تثبیت جایگاه ایران به عنوان پیشتاز عرصه قرائت در جهان اسلام، تقویت ارتباط و تعامل با قاریان ممتاز و رصد مستمر فعالیت‌های ایشان و تولید تلاوت‌های اثرگذار برای پخش از شبکه‌های صدا و سیما و انتشار در فضای مجازی تشکیل شد.

دوره مذکور، یک نوبت در ماه و به مدت دو شبانه‌روز به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار می‌شود. تکالیفی هم برای اعضا در فواصل بین دوره‌ها در نظر گرفته می‌شود که شامل اجرای تلاوت، نقد و تحلیل و کارشناسی تلاوت‌ها، طرح مسائل تخصصی دانشی و عملی در حوزه‌های فنی، آشنایی با مباحث اخلاق حرفه‌ای و اخلاق اسلامی، فراگیری مکالمه زبان عربی و… در دستور کار این دوره قرار دارد.

اعضای تیم ملی قاریان جوان، غالباً دارای محدوده سنی ٣٠ و کمتر از آن هستند. شورای عالی قرآن با بررسی و شناسایی صورت گرفته در آغاز این حرکت، ١٣ نفر از قاریان خوش آتیه را به عضویت این دوره تخصصی درآورد که به مرور، عضویت دو نفر از ایشان لغو شد.

برای امسال نیز پس از چند نوبت آزمون و ارزیابی با اشراف تعدادی از اساتید برجسته، صلاحیت‌های فنی و شخصیتی دو قاری جدید به نام‌های خلیل سواری از خوزستان و محمدحسین قصری‌زاده از تهران، برای عضویت در تیم ملی احراز شد. همچنین در مورد سه قاری دیگر هم مقرر شد پس از طی یک مرحله مقدمات فنی قرائت، ارزیابی مجدد از ایشان به عمل آید.

بنابراین اسامی ١٣ عضو تیم ملی قاریان جوان جمهوری اسلامی ایران در سال جاری از قرار زیر اعلام شد. سیدمحمد حسینی‌پور از سمنان، امیرحسین رحمتی از گلستان، علیرضا بیژنی از خراسان رضوی، مسعود موحدی‌راد از خراسان رضوی، علیرضا عتیق‌زاده از زنجان، سیدصادق مسلمی از مازندران، علی کبیری از مازندران، یونس شاهمرادی از تهران، امیرحسین انواری از یزد، سیدپارسا انگشتان از مازندران، سیدمحمدمهدی شیخ‌الاسلامی از همدان، خلیل سواری از خوزستان و محمدحسین قصری زاده از تهران.

راهبری فنی این دوره تخصصی در سال ١۴٠٣ را عباس امام جمعه، محمود لطفی‌نیا، سعید رحمانی، امین پویا و حسن مختاری بر عهده دارند.

اعضای تیم ملی قاریان جوان در سال ١۴٠٣ مشخص شد

کد خبر 1768103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha