شهادت اولین ورزشکار المپیکی فلسطین در اردوگاه «نصیرات»

اولین ورزشکار فلسطینی شرکت کننده در بازی‌های المپیک در اردوگاه آوارگان «نصیرات» غزه بر اثر نارسایی کلیه به دلیل قطع برق و کمبود تجهیزات پزشکی که ناشی از جنگ ادامه دار اسرائیل و محاصره غزه است، به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « middleeasteye»، اولین ورزشکار فلسطینی شرکت کننده در بازی های المپیک در اردوگاه آوارگان «نصیرات» غزه بر اثر نارسایی کلیه به دلیل قطع برق و کمبود تجهیزات پزشکی که ناشی از جنگ ادامه دار اسرائیل و محاصره غزه است، به شهادت رسید.

«ماجد ابومرحیل» که در سن ۶۱ سالگی به شهادت رسید، اولین ورزشکاری بود که پرچمدار و نماینده فلسطینی‌ها در بازی‌های المپیک آتلانتا در سال ۱۹۹۶ بود.

از زمان موفقیت او در صحنه جهانی، بیش از ۲۰ مرد و زن فلسطینی توانسته اند در مسابقات المپیک شرکت کنند.

برادر «ماجد ابومرحیل» پس از مراسم تشییع جنازه به تلویزیون پالتودی گفت: او نماد یک فلسطینی شجاع و مقاوم بود و همینطور هم باقی خواهد ماند.

وی افزود: ما سعی کردیم ماجد را برای مداوا به مصر ببریم اما گذرگاه رفح توسط اسرائیل بسته شد و وضعیت او رو به وخامت گذاشت.

رژیم صهیوینستی در ادامه حملات خود به نوار غزه، اردوگاه آوارگان نصیرات را هدف حمله‌ای وحشیانه قرار داد که موجب آتش‌سوزی گسترده و کشته و زخمی شدن بسیاری از فلسطینی‌ها به ویژه کودکان بی‌‎گناه شد.

بسیاری از مجروحان حاصل از این حمله نیز به دلیل کمبود تجهیزات و مراقبت‌های پزشکی جان خود را از دست دادند.

کد خبر 1768151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha