نیاز فوری 50 هزار کودک فلسطینی به درمان به دلیل سوء تغذیه

آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل می گوید بیش از ۵۰ هزار کودک در نوار غزه به دلیل سوء تغذیه حاد نیاز به درمان فوری پزشکی دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»، آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل (UNRWA) می گوید بیش از ۵۰ هزار کودک در نوار غزه به دلیل سوء تغذیه حاد نیاز به درمان فوری پزشکی دارند.

این آژانس در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که با ادامه محدودیت‌ها برای دسترسی بشردوستانه، مردم غزه همچنان با سطوح ناامیدکننده گرسنگی مواجه هستند.

این بیانیه افزود: تیم های آنروا خستگی ناپذیر برای رسیدن به خانواده ها با کمک کار می کنند، اما وضعیت فاجعه بار است.

«جیمز الدر»، سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف)  نیز توضیح داد که نه رساندن کمک به غزه و توزیع این کمک‌ها در سراسر منطقه ساحلی آسیب دیده از جنگ چقدر دشوار است.

او به الجزیره گفت: بیشتر از هر جنگی از زمان ظهور سازمان ملل، نیروهای امدادی در این جنگ کشته شده اند.

الدر افزود: روز چهارشنبه، یونیسف ماموریت داشت تا یک کامیون پر از مواد غذایی و پزشکی را برای ۱۰ هزارکودک حمل کند. وظیفه آنها این بود که کمک هایی را که از قبل توسط مقامات اسرائیلی تایید شده بود از دیرالبلاح به شهر غزه، یک سفر رفت و برگشت ۴۰ کیلومتری برسانند، اما واقعیت این است که دسترسی به این کامیون ممنوع شد و  کودکان این کمک ها را دریافت نکردند.

سخنگوی یونیسف گفت که اسرائیل به عنوان قدرت اشغالگر مسئولیت قانونی برای تسهیل این کمک ها را دارد.

یکی از گذرگاه‌های زمینی اصلی در رفح از زمان تصرف این منطقه توسط نیروهای اسرائیلی در اوایل ماه گذشته بسته شده و این اقدام ترس از قحطی در جنوب و مرکز غزه را تشدید کرده است.

«کارل اسکائو»، معاون مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل دو روز را به ارزیابی وضعیت اسفناک فلسطینی‌ها پرداخت و گفت که این چالش‌ها بدترین وضعیتی است که مت تا کنون دیده ام.

وی افزود: وضعیت در جنوب غزه به سرعت رو به وخامت است. یک میلیون نفر در جنوب غزه بدون آب تمیز یا سرویس بهداشتی در یک منطقه بسیار شلوغ در امتداد ساحل در گرمای سوزان تابستان به دام افتاده اند.

این در حالی است که ماه‌هاست که اسرائیلی‌های راست‌گرا برای جلوگیری از رسیدن محموله‌های کمک به غزه تظاهرات کرده و راه‌ها را مسدود کرده‌اند و جریان کمک‌های مورد نیاز به غزه را بیشتر تحت فشار قرار داده‌اند.

کد خبر 1768250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha