۳۰۰ هزار پرس غذا در قالب طرح اطعام علوی در زنجان توزیع می‌شود

حجت الاسلام یوسفی با تشریح برنامه‌های بنیاد غدیر استان زنجان در دهه امامت و ولایت گفت: در کنار جشن کیلومتری رهروان علوی، ۳۰۰ هزار پرس غذا در قالب طرح اطعام علوی در زنجان توزیع می‌شود.

حجت الاسلام علی یوسفی، دبیر ستاد غدیر استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با تشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان زنجان اظهار کرد: همه سال این بنیاد تلاش می کند تا برنامه های این دهه را با شکوه بسیاری گرامی بدارد.

وی به توصیه معصومین و بزرگان دینی برای بزرگداشت این ایام بالاخص عید سعید غدیر اشاره کرد و گفت: با مراجعه به احادیث می توان بر اهمیت بزرگداشت این روز پی برد در این روز برخی اعمال از جمله غسل کردن، نماز عید غدیر، روزه، قرائت زیارت‌نامه، صله رحم، اطعام و احسان، ذکر صلوات، دیدن سادات، ذکر و دعا، زیارت امامان معصوم و اطعام تاکید شده است.

دبیر ستاد غدیر استان زنجان به برنامه های پیش بینی شده در استان زنجان ویژه این ایام اشاره کرد و گفت: به همین منظور مراسم جشن و برگزاری مسابقات فرهنگی به منظور ترویج واقعه غدیر و سبک زندگی علوی برگزار می شود.

حجت الاسلام یوسفی از توزیع ۳۰۰ هزار پرس غذا در قالب اطعام علوی در سطح استان زنجان خبر داد و گفت: برگزاری جشن کودک  با موضوع سبک زندگی علوی به مدت یک هفته در پارک گلشهر زنجان، برگزاری مراسم جشن در مساجد استان برگزاری پویش «گل خونه» با موضوع نقش زن در خانواده و ترویج سبک زندگی علوی و اجرای کارناوال شادی در سطح شهرها از دیگر برنامه های این ایام است.

وی همچنین به برگزاری جشن کیلومتری رهروان غدیر در زنجان اشاره کرد و گفت: این جشن از چهارراه امیرکبیر تا امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان برپا می شود و ایستگاه های صلواتی و موکب های تبلیغی و ترویجی در مسیر جشن ایفای نقش خواهند کرد.

یوسفی به فعالیت های بنیاد بین المللی غدیر استان در طول سال اشاره کرد و گفت: برنامه های این بنیاد مناسبتی است و در مناسبت های مختلف بالاخص عید غدیر، روز مباهله و سالروز میلاد امام علی(ع) برنامه هایی ویژه ای برگزار می کند. همچنین برای علاقمندان به خطبه خوانی غدیر و مباحث ولایت و امامت نیز دوره های آموزشی برگزار می کنیم.

به گفته دبیر ستاد غدیر استان زنجان، این مجموعه از کتاب ها و آثار منتشر شده با موضوع غدیر نیز حمایت می کند همچنین کمکگ های مردمی در بخش های احسان علوی در این بنیاد جمع آوری می شود.

کد خبر 1768267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha