حضور اصحاب فرهنگ و هنر در انتخابات پررنگ و اثر گذار باشد

مدیرکل هیأت مرکزی گزینش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این نکته که شرکت در انتخابات به نفع همه آحاد مردم است، گفت: حضور اصحاب فرهنگ و هنر در انتخابات ریاست جمهوری باید پررنگ و اثرگذار باشد و مردم را به مشارکت در انتخابات ترغیب کند.

«علی تن»، مدیرکل هیأت مرکزی گزینش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمند خوشنویس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان درباره ضرورت حضور اصحاب فرهنگ و هنر در انتخابات ریاست جمهوری گفت: جامعه فرهنگی و هنری جدا از کلیت جامعه نیست، بخشی از جامعه را اصحاب فرهنگ و هنر تشکیل می دهند که نه تنها باید حضور پررنگ و گرمی در انتخابات داشته باشند بلکه دیگران را که احیانا قصد حضور ندارند باید تشویق و ترغیب کنند که برای خود و کشورشان فرد مناسب تری را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند.

مدیرکل هیأت مرکزی گزینش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این نکته که شرکت در انتخابات به نفع همه آحاد مردم است، اظهار کرد: هر فردی برای جامعه ای که در آن زندگی می کند باید تاثیرگذار باشد. رای یک فرد می تواند سرنوشت یک مملکت را عوض کند خوب یا بد؛ یک رای خود را نشان می دهد که با اختلاف یک رای یک رییس جمهور ممکن است انتخاب شود، سپس تک تک رای هایی که ما می دهیم، مهم است. اگر از مسئولی یا دستگاهی دلگیر هستیم راه آن شرکت نکردن در انتخابات نیست برای انتخابات بالاخره یک سری افراد کاندید شدند که این افراد یا خوب هستند یا بد، اگر خوب هستند که ما وظیفه داریم خوب تر و اصلح تر را انتخاب کنیم و اگر هم خدای ناکرده همه کاندیداها بد باشند یا مورد تایید ما نباشند، انتخاب ما از بین بد و بدتر است که باز هم وظیفه داریم در انتخابات شرکت کنیم تا به جامعه و مردم کمتر آسیب برسد. در هر صورت شرکت در انتخابات به نفع همه آحاد مردم است و شرکت نکردن در انتخابات به ضرر همه است.

این هنرمند خوشنویس درباره انتظارات جامعه فرهنگی و هنری از رییس جمهور آینده گفت: جامعه فرهنگی و هنری در حوزه فرهنگ به صورت کلان فرهنگ انتظاراتی از رییس جمهور آینده دارد؛ ما در حوزه فرهنگ ضعف هایی داریم که اگر رییس جمهور آینده به صورت جدی به حوزه فرهنگ بپردازد، بسیاری از مشکلات دیگر حوزه ها مثل اقتصاد، سیاست و اجتماع حل خواهد شد، مثلا یکی از معضلات اقتصادی مصرف بی رویه انرژی است، این یک فرهنگ است که چگونه از انرژی استفاده کنیم، یا در سیاست نحوه برخوردها با دوست و دشمن یک فرهنگ است همچنین در حوزه اجتماعی و مدنی برخورد ما با هم رفتارهای افراد جامعه یک نوع فرهنگ است که اگر اینها خوب تبیین شده باشند، مشکلات اقتصاد، سیاست و جامعه حل خواهد شد یا حل نمی شود یا حداقل کمتر می شود.

علی تن با اشاره به اینکه دولت وظیفه دارد از هنرمندان برای اشاعه فرهنگ دینی حمایت کند، اظهار کرد: هنرمندان برای رسیدن به فرهنگ درست و فرهنگ دینی مان نقش موثری دارند تا این فرهنگ را در جامعه اشاعه و معرفی کنند؛ دولت باید از هنرمندان در همه رشته های هنری حمایت کند تا بتوانند آثار فاخر زیادی تولید و عرضه کنند.

کد خبر 1768370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha