مهم ترین مشکل امروز ما ضعف در اعتماد کردن به خدا است

کارشناس مذهبی ارومیه‌ای گفت: مهم ترین بیماری و مشکل ما امروز ضعف ما در اعتماد کردن به خدای متعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید طاهر غفاری قره باغی، کارشناس مذهبی، عصر یکشنبه در مراسم دعای عرفه که در مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه برگزار شد، اظهارکرد: به محضرخداوند متعال باید با اظهار عجز و اعتراف به دست خالی بودن برویم و تمام وجودمان سرشار از شرمندگی باشد و این شرمندگی سرشار از حیا و خجالت باشد.

وی ادامه داد: ما همیشه به خدای بی نیاز اعتماد کنیم و کارها را به او بسپاریم، انسان تا وقتی که به خدا اتکال و توکل نکند نگران است اما وقتی کارها به پروردگار عالم سپرده شد، دیگر جایی برای نگرانی وجود ندارد.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که باید در این روزها بدان توجه کنیم دعا کردن برای یافتن وجود حقیقی خویش است و باید تلاش کنیم وجدان مان را بیدار کنیم و مهم ترین بیماری و مشکل ما امروز ضعف ما در اعتماد کردن به خدای متعال است.

وی در ادامه به راه های توکل به خدا اشاره کرد و گفت: در روایتی بیان شده است که مَن أصبحَ و أمسَی و الدُّنیا أکبرُ هَمِّهِ جَعَلَ اللّه ُ الفَقْرَ بینَ عینَیهِ، و شتَّتَ علَیهِ أمْرَه، و لَم یَنَلْ مِن الدُّنیا إلاّ ما قُسِمَ لَهُ هر آن کس که در شب و روز، بزرگترین همّش آخرت باشد ، خداوند بی نیازی را در دل او جای می دهد و کارش را سامان می بخشد و از دنیا نمی رود مگر وقتی که روزی اش را کامل دریافت کرده باشد. و هر آن کس که شب و روز، بزرگترین همّش دنیا باشد، خداوند فقر را در بین دو چشم او قرار می دهد و کارش را پریشان می سازد و از دنیا به چیزی بیش از قسمت خود نمی رسد.

حجت الاسلام قره باغی گفت: هم وغمتان دنیا نباشد چرا که طبق فرموده ائمه؛ بی نیازی را خدای متعال در دل کسی جای می دهد که فکرش رسیدن به الله باشد و کارش را سامان می بخشد و از دنیا نمی رود مگر وقتی که روزی اش را کامل دریافت کرده باشد.

وی ادامه داد: مصالح خود را با نظر مردم و بر خلاف خداوند قرار ندهید و طبق فرموده خداوند عمل کرده وبگویید پروردگارا از ما بپذیر وعاقبت بخیرمان کن.

کارشناس مذهبی در پایان با تاکید بر لزوم انس با مجالس اهل بیت تصریح کرد: این مجالس را غنیمت شمارید وبه بهترین نحو از آن ها استفاده کنید چراکه ممکن است آخرین مجلسی باشد که شرکت میکنیم.

مهم ترین مشکل امروز ما ضعف در اعتماد کردن به خدا است

کد خبر 1768463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha