نیروگاه خورشیدی در تاسیسات آب و فاضلاب استان مرکزی به بهره‌برداری رسید

نیروگاه خورشیدی در تاسیسات آب و فاضلاب استان مرکزی امروز با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حشمت‌الله عباسی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح به‌روزترین و بزرگ‌ترین کارخانه تولید پنل خورشیدی کشور با ظرفیت ۱۸۰۰ مگاوات در شرکت مانا انرژی پاک خمین، گفت: در راستای سیاست های وزارت نیرو در جهت تامین انرژی از منابع تجدید پذیر، شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تا کنون اقدام به راه اندازی ۱۶ واحد نیروگاه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۴۵۰ کیلو وات در تاسیسات خود نموده است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی افزود:نیروگاه‌های خورشیدی با مجموع توان تولید مجموعا ۴۰۰ کیلو وات با مشارکت بخش خصوصی و صرف هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال احداث گردیده است.


 وی با بیان اینکه ۵۰ کیلو وات نیرو گاه خورشیدی نیز توسط شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در مدار بهره برداری قرار گرفته است، ادامه داد: یکی از مزیت‌های احداث نیروگاه‌های خورشیدی مدیریت سبز جلوگیری از تولید دی اکسید کربن است.

این مقام مسئول عنوان کرد: برای احداث این نیروگاه ۲۲ کیلو واتی شهید ابوالفضل حسن بیگی ۴۰ پنل ۵۵۰ واتی خورشیدی به کار رفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ادامه داد: به منظور استفاده از انرژی پاک و حفظ محیط زیست و کمک به پایداری شبکه برق، یک واحد نیروگاه خورشیدی نیروگاه خورشیدی ۲۲ کیلو واتی شهید ابوالفضل حسن بیگی در تاسیسات آب و فاضلاب استان مرکزی با حضور وزیر نیرو و جمعی از مسئولین به صورت ویدئو کنفرانسی به بهره برداری رسید.

همزمان با حضور وزیر نیرو در استان مرکزی از یک واحد نیروگاه خورشیدی در تاسیسات آب و فاضلاب استان مرکزی بهره برداری شد.

کد خبر 1768504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha