برنامه های مسعود پزشکیان در دهمین روز از تبلیغات ریاست جمهوری

مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری، دهمین روز از تبلیغات ریاست جمهوری را با سفر به اصفهان آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری، دهمین روز از تبلیغات ریاست جمهوری را با سفر به اصفهان آغاز کرد. مسعود پزشکیان که برای تبلیغات انتخاباتی به اصفهان سفر کرده است در بدو ورود به گلزار شهدای این شهر بر سر مزار حاج حسین خرازی، سردار زاهدی و سردار احمد کاظمی حضور یافت.

پرشکیان پیش از این نیز برای انجام فعالیت های تبلیغاتی به استان قم سفر کرده بود و اصفهان دومین سفر استانی این نامزد انتخاباتی محسوب می شود.

مسعود پزشکیان پس از سفر یک روزه پرکار تبلیغاتی به استان اصفهان، ساعت ۱۹، به همراه مشاورانش در برنامه میزگرد فرهنگی حضور یافت و به سوالات و دغدغه های فرهنگی کارشناسان پاسخ داد.

مسعود پزشکیان در پاسخ به سوالات فرهنگی کارشناسان گفت: اصول من حق و عدالت است و برای رسیدن به حق و عدالت به اصلاحات نیاز داریم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: اصولگرا و اصلاح طلب به جای اجرای عدالت به درگیری و بحث پرداخته‌اند. زمانیکه شکاف ها را عمیق کردیم، مردم از ما ناراضی خواهند بود.
وی با بیان اینکه مردم درباره ما خوب صحبت نمی کنند، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم کشور درست شود، باید باهم پیمان برادری ببندیم. ما باهم سر حرف های کوچک درگیر هستیم.
پزشکیان افزود: اینکه نگرش من چیست یک مبحث است اما اینکه برای مردم چه کاری انجام خواهم داد، یک بحث دیگری است. مردم وقتی مرا نمی خواهند، آیا باید به زور خود را به آنها تحمیل کنم؟ مردم خوزستان که روی گنج زندگی می کنند اما فرزندشان در کپر درس می خوانند، آیا این عدالت است؟
وی با بیان اینکه اصلاح طلب و اصولگرا بیخود باهم دعوا می کنیم، افزود: دعوای قدرت است نه دعوای خدمت.

خط قرمز من عدم اجرای سیاست های کلی رهبری است
پزشکیان با تاکید بر اینکه خط قرمز من عدم اجرای سیاست های کلی رهبری است، افزود: اجرای سیاست های کلی رهبری به آبادانی کشور منجر شود اما افرادی هستند که خود را ولایتمدار می دانند اما در عمل سیاست های کلی را اجرا نمی کنند.
وی با بیان اینکه من با هر اخراجی مخالفم، گفت: اوایل انقلاب مسئول پاکسازی و اخراج در دانشگاه شدم اما حتی یک نفر را هم اخراج نکردم.
پزشکیان افزود: اگر استادی جرمی مرتکب شده است در دادگاه باید بررسی شود نه آنکه با برچسب زنی بخواهیم افراد را اخراج کنیم. هیچ استاد و دانشجویی را بخاطر اندیشیدن اخراج نمی کنم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه وقتی مقصر هستیم، نباید تکذیب کنیم، خاطرنشان کرد: مشکل این است که هیچ وقت تقصیرها را به گردن نمی گیریم.
وی افزود: گرفتاری ها، گرانی و فقر و تورم ثمره نوع فعالیت مسئولان و تقصیرهایی است که به گردن نگرفته ایم.
پزشکیان با اشاره به آتش سوزی بیمارستان رشت، گفت: از مردم عزیز رشت عذرخواهی می کنم و به بازماندگانشان تسلیت عرض می کنم.
وی تصریح کرد: بسیاری از اتفاقات و حوادث ثمره عدم رعایت استانداردها است.
پزشکیان در بخشی از سخنانش تاکید کرد: در زمان ثبت نام اعلام کردم که آمده ام سیاست های کلی و برنامه های نظام را اجرایی کنم، همه خندیدند و گفتند پزشکیان برنامه ندارد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: چرا وقتی برنامه و قانون وجود دارد چرا دوباره برنامه می نویسیم؟  تصویب قانون های مکرر بدون اجرا ثمری ندارد.
وی گفت: اگر سیاست های کلی مقام معظم رهبری را اجرا می کردیم، شرایط کشور به اینجا نمی رسید.
پزشکیان افزود: همه باهم در یک کشتی نشسته ایم و هر کس به سهم خود مقصر است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر رسانه آزاد باشد و بتواند بنویسد و قلم بزند امکان فساد و دزدی از بین می رود.
وی با طرح این سوال که چه دانشگاهی است که نمی توان در آن آزادانه اندیشید؟ تاکید کرد: چرا جلوی اندیشه را می گیرید؟ ما نمی توانیم به اجبار جلوی دانشجو را بگیریم و بگوییم که چگونه بیاندیشد! چگونه اندیشیدن را نمی توانیم به دانشجویان تحمیل و اجبار کنیم.
پزشکیان با اشاره به عوامل مهاجرت، گفت: عدم تسلط حاکمیت بر ورود و خروج داده ها عامل اصلی مهاجرت است. مشکل ما ساختار و عدم تسلط بر رفتارهای اجتماعی است.
وی با طرح این سوال که چطور می شود دلارها را بخورند و کسی متوجه نشود؟ چطور می شود فساد کرد و کسی متوجه نشد؟ گفت: به افراد کاردان و کارشناس برچسب می زنیم و حذف می کنیم و افراد نالایق روی کار می آوریم.
براساس علم و شایسته سالاری عمل کنیم نمی توانند پول ها را به جیب دوستان و هم حزبی هایشان منتقل کنند. در این کشور پول گم می شود، مگر پول هم گم شدنی است؟ این امر بیانگر ناتوانی در نظارت و عدم تسلط بر سیستم های داده است.
وی با انتقاد از وضعیت سینمای کشور، گفت: الگوی سینمای ما شده فیلم های چینی و کره‌ای. چکار کرده ایم که الگوی سینمای ایران به اینجا رسیده؟
پزشکیان گفت: تا وقتی نپذیریم مشکل داریم، به سمت اصلاحات نمی رویم. افرادی را روی کار می آوریم که صلاحیت آن را ندارند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مستنداتی دارم که بسیاری از اساتید را بدون علت اخراج و تعدیل کردند.
وی با بیان اینکه اختلافات مان را که نباید پشت تریبون مطرح کنیم، افزود: با این رویکرد نمی توانیم فرهنگ جامعه را درست کنیم چون نتوانسته ایم باهم گفتگو کنیم.

روایت مجادله لفظی مشاور فرهنگی پزشکیان با کارشناس میزگرد

تبدیل برنامه میزگرد فرهنگی «مسعود پزشکیان» در شبکه ۲ به صحنه جدال مشاور فرهنگی این نامزد و کارشناس برنامه شد.

ماجرا از این قرار است که در بخش پایانی میزگرد، شهاب اسفندیاری کارشناس برنامه در واکنش به مباحث طرح شده درخصوص ماجرای اخراج اساتید و پاسخ‌های پزشکیان گفت: در مورد اخراج اساتید به نحوی صحبت کردید که انگار با استادی که تخلف هم کرده می‌خواهید مماشات کنید؛ دکتر فاضلی که کنار شما هستند عضو هیأت علمی پیمانی دانشگاه شهید بهشتی بودند، طبق مقررات عضو هیأت علمی عضو پیمانی نه می تواند مأمور باشد نه خارج از دانشگاه سمت بگیرد. ایشان در ریاست جمهوری و وزارت نیرو سمت داشتند و طبق گفته رئیس دانشگاه و مدیرگروه دو سال مراجعه و حضور در دانشگاه نداشتند، ۸ سال دوره پیمانی‌شان طول کشیده اخراج شدند! چه «الم شنگه‌ای» در دانشگاه‌ها و رسانه‌ها راه انداختند. ۹۰ هزار عضو هیأت علمی داریم، به خاطر ۵ نفر حیثیت آموزش عالی ما را خدشه‌دار کردند. اینها بازی سیاسی است، مقهور بازی‌های سیاسی نشوید.

مشاور فرهنگی مسعود پزشکیان به اظهارات اسفندیاری واکنش نشان داد و درگیری لفظی بین این دو شکل گرفت که در نهایت منجر به ترک استودیو از سوی فاضلی شد.

روز پرکار مسعود پزشکیان با حضور در همایش انتخاباتی برج میلاد و سخنرانی آخر شب به پایان رسید.

مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه چهارشنبه (۳۰ خرداد) در همایش حامیان و فعالان ستادی اش و در برج میلاد گفت: برای ایران باید باهم وحدت کنیم. قدرت در وحدت است. بیایید باهم به وحدت و انسجام برسیم.

پزشکیان با بیان اینکه قانون اساسی میثاق مشترک ما است، تاکید کرد: در آن بخشی از قانون که باهم اتفاق نظر داریم، باید به وحدت رویه برسیم.باید  ایرانی بسازیم آباد و سربلند. ما عدالت می خواهیم. بی عدالتی آموزشی نباید در کشور باشد. چرا عده ای برای خود سفره ای پهن می کنند و وقتی به مردم می رسد سفره ای وجود ندارد. اگر نیست باید برای همه نباشد

کد خبر 1768734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha