مدرسه‌سازان پشتوانه اجتماعی برای علم آموزان هستند

فرماندار ارومیه گفت: مدرسه سازی میراثی ماندگار برای اعتلای تعلیم و تربیت و پشتوانه اجتماعی برای علم آموزی است و کار خیرخواهانه خیرین مدرسه ساز باقیات صالحات و ماندگار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، غلامحسین عماری، فرماندار ارومیه، در جلسه و آئین افتتاح  ۲۴ کلاس درس در سطح بخش سیلوانا ارومیه، اظهار کرد: امر مدرسه سازی به عنوان یک سنت حسنه با مشارکت خیرین به یک فرهنگ تبدیل شده است و خوشبختانه در شهرستان ارومیه بیشترین تعهدات نسبت به مشارکت خیرین در مدرسه سازی وجود دارد.

وی از مدرسه سازان به عنوان بازوان دولت در تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز در نقاط مختلف کشور یاد کرد و افزود: سنت حسنه مدرسه سازی علاوه بر باقیات صالحات برای خیرین، موجب ارتقای شاخص‌های فرهنگی، آموزشی خواهد شد.

عماری بیان کرد: بخشندگی و کرامت از ویژگی های مردم ایران است و مدرسه سازی توفیق بزرگی است که نصیب خیران شده است و خوشبختانه مردم کردستان نشان داده اند که در این امر بسیار سرآمد هستند.

وی بیان کرد: مردم مسلمان ایران برای مشارکت در امور خیر پیشقدم هستند، اما در حوزه مدرسه سازی انگیزه برای خیرین از دیگر حوزه ها بیشتر است.

فرماندار ارومیه گفت: شاید علت اقبال بیشتر خیران برای مدرسه سازی، این باشد که ساختن جامعه متعالی و کمال یافته و به تبع آن، ساختن انسان های کامل، مرهون تربیت انسان های عالم و دانشمند است و بدون علم و آگاهی، هیچ جامعه ای به سعادت نمی رسد.

عماری با قدردانی از تلاش های خیرین مدرسه ساز افزود: حضور در عرصه مدرسه سازی شایسته انسان های والا و پاکباخته ای است که با از خود گذشتگی و بذل مال و ایثار، فرهنگ نابی را خلق می کنند که موجب تجلی و شکوفایی ارزش های والای انسانی می شود.

گفتنی است کلنگ زنی ۲۴ کلاس درس در سطح بخش سیلوانا با حضور بخشدار علوی خیرین مدرسه ساز برین شمیرانات تهران روحانیت معزز و ریش سفیدان و روسای ادارات بخش سیلوانا و خیرین مدرسه ساز بخش سیلوانا این مدارس افتتاح شد.

کد خبر 1768984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha