از انسداد مرزهای شرقی تا حمایت از اصحاب هنر و رسانه

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پس از اتمام مناظره سوم، در جمع خبرنگاران به نکات مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پس از اتمام مناظره سوم، در جمع خبرنگاران درخصوص نکات مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مطرح در مناظره مطالبی بیان کردند.

انسداد مرزهای شرقی 

محمدباقر قالیباف بعد از سومین مناظره انتخاباتی گفت: امشب بحث حوزه فرهنگ و اجتماعی بود که بسیار مهم و جدی است. موضوعات فرهنگی مخصوصاً در چالش‌های اقتصادی بسیار مؤثر و جدی هستند.

از انسداد مرزهای شرقی تا حمایت از اصحاب هنر و رسانه

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به پیشنهادات تحولی در حوزه اقتصاد، افزود: مردم عزیز پیشنهادات و نظرات خود را در سایت www.ghalibaf.ir ثبت کنید تا بحث‌ها را بتوانیم مبادله کنیم.

وی با اشاره به انسداد مرز سیستان و بلوچستان با پاکستان و افغانستان، خاطرنشان کرد: نکته‌ای به مردم سیستان و بلوچستان بگویم که شما سابقه من را می‌شناسید. در دوران نیروی انتظامی کسی بوده‌ام که بازارچه‌های مرزی را در سیستان و بلوچستان راه اندازی کردم تا مرزنشینان از فرصت‌ها و مزیت‌ها استفاده کنند. قالیباف گفت: این هم شرافتمندانه و عزتمندانه، برای تأمین اقتصاد مرزی مرزنشینان است.  

امیدوارم مناظرات به انتخاب دقیق مردم کمک کند

از انسداد مرزهای شرقی تا حمایت از اصحاب هنر و رسانه

سعید جلیلی پس از برگزاری از سومین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران، گفت: امیدوارم مجموعه این صحبت‌ها که در یک جمع دوستانه و برادرانه مطرح می‌شود به مردم کمک کند انتخاب خود را دقیق‌تر و درست‌تر انجام دهند.

نامزد چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری افزود: مشارکت گسترده مردم در انتخابات هدف است که همه در این امر ملی سرنوشت کشور را در چهار سال آینده مشخص می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: جای صحبت خیلی بیشتر از مناظرات است، در سؤال و جواب‌ها در بحث مناظرات در چهار دقیقه خیلی مطالب را نمی‌شود گفت لذا برای توضیح بیشتر به جمع شما خواهم آمد، فردا مهمان مردم اصفهان و اهواز خواهم بود و مطالبی را بیان خواهم کرد که به انتخاب خوب و صحیح مردم کمک کند.

اجرا را باید به صاحبانش سپرد

از انسداد مرزهای شرقی تا حمایت از اصحاب هنر و رسانه

 مسعود پزشکیان پس از مناظره در جمع خبرنگاران گفت: آن چیزی که امروز مطرح شد در رابطه با فرهنگ سیاست و اصحاب فرهنگ بود و مسائل مختلفی در این رابطه مطرح شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: زنان و دختران همراه مردان هستند در زندگی و با هم می‌توانند هر راهی که خواستند طی بکنند و نباید ما برای آنها موانعی قرار بگذاریم.

وی تصریح کرد: در عمل باید به این حرف‌ها عمل بکنیم و پست‌ها و جایگاه‌ها را نباید صرفاً به مردها بدهیم در رابطه با برخوردهایی که با زنان در مسئله حجاب صورت می‌گیرد یک سری مطالبی مطرح شد و ما معتقدیم که نباید برخوردهای خشنی صورت بگیرد و زور اجبار نمی‌شود کاری انجام داد

پزشکیان خاطرنشان کرد: در رابطه با هنر و هنرمندان هم اعتقاد داشتیم که دولت سیاستگذار است و ناظر است و اجرا را باید صاحبان فرایند انجام دهد.

پیروز انتخابات خیلی بدهکار خواهد شد

از انسداد مرزهای شرقی تا حمایت از اصحاب هنر و رسانه

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی نیز پس از سومین مناظره انتخاباتی با ۵ کاندیدای دیگر، به کمّ و کیف مناظره سوم اشاره کرد و گفت: مناظره خیلی خوبی بود و بحث فرهنگ، هنر، زنان و خانواده مطرح شد.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: نسبت به حقوق اهل هنر خیلی صحبت و مسائل زنان را جدی مطرح کردیم، مشکلات زنان به خصوص دختران و بحث حجاب نیز در این مناظره مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: امشب قول های زیادی دادیم، من فکر می‌کنم هر کدام از این نامزدها که پیروز شود، خیلی بدهکار است، چون در این مباحثه و مناظره درباره همه ابعاد بحث‌های جدی کردیم.

مردم به عملکرد نامزدها توجه کنند

از انسداد مرزهای شرقی تا حمایت از اصحاب هنر و رسانه

 نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعد از مناظره صداوسیما گفت: مردم باید ببینند افراد در مسئولیت‌های قبلی‌شان چه سابقه‌ای را به‌جا گذاشته‌اند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: برنامه مناظرات برنامه خوبی است. من خودم را جای بینندگان می‌گذارم یک شنونده همه این عزیزان جزو کسانی بودند مسئولیت‌های خوبی در کشور داشتند و صاحب نظر هستند اما مردم می‌بینند که چه کسی برنامه داشت و چه کسانی بدون برنامه هستند. مردم باید توجه کنند نامزدها کدام عملکرد بهتری در دوران مسئولیت داشته است.

دولت خدمت حامی اصحاب فرهنگ و هنر است

از انسداد مرزهای شرقی تا حمایت از اصحاب هنر و رسانه

علیرضا زاکانی پس از برگزاری از سومین مناظره انتخاباتی در جمع خبرنگاران، گفت: امید دارم مردم عزیزمان که تا این موقع می‌نشینند و مباحث ما را پیگیری می‌کنند امروز و آینده الگوی برای جهانیان باشند.

نامزد چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری افزود: امروز موضوع فرهنگ و هنر بود و پیرامون زنان، خانواده و دختران مباحثی در مناظره امشب مطرح شد و بنده سعی کردم ناظر به حریم خصوصی و عمومی دسته‌بندی منطقی را بیان کنم.

وی با بیان اینکه حریم خصوصی خط‌قرمز برای دخالت است، گفت: حریم عمومی حاکمیت قانون در نهایت احترام متقابل و کلید مواجه افراد با هم است.

زاکانی گفت: در حوزه اصحاب هنر، سینما و کتاب معتقد هستم که این ظرفیت‌ها بیشترین خیر و برکات را برای انتقال، ماندگاری و اثرگذاری پیام و رشد جامعه داشته باشد و امید دارم با پشتیبانی‌های صورت‌گرفته، «دولت خدمت» حامی اصحاب فرهنگ و هنر و خانواده باشد.

کد خبر 1769040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha