نخستین جشنواره خانوادگی در اوگاندا برگزار می‌شود

نخستین جشنواره خانوادگی (۹ تیرماه) با همکاری شورای عالی بین الادیان اوگاندا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عبداله عباسی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا ضمن حضور در شورای عالی بین‌الادیان اوگاندا با جاشوآ کیتاکوله، دبیرکل شورای عالی مذکور دیدار و گفت‌وگو کرد.

عباسی با اشاره به خدمات صادقانه و تلاش‌های شبانه‌روزی شهید دکتر رئیسی، وی را خدمتگزاری کم‌نظیر برای مردم ایران خواند و ابراز امیدواری کرد که راه و منش ایشان در آینده ایران اسلامی ادامه یابد.

رایزن فرهنگی کشورمان به اهمیت وحدت و ضرورت گفتمان پیروان ادیان آسمانی با یکدیگر اشاره و همدلی و همکاری آنها را موجب ارتقاء سطح فرهنگی و عامل پیشرفت جامعه اوگاندا دانست.

وی با اعلام آمادگی همکاری‌های فیمابین علمی و فرهنگی، پیشنهاد فراهم کردن مقدمات لازم جهت برگزاری نشست علمی اسلام و مسیحیت در سال جاری را مطرح کرد.

جاشوآ کیتاکوله، دبیرکل شورای عالی بین الادیان اوگاندا در سخنانی، حادثه شهادت دکتر رئیسی، دکتر امیرعبداللهیان و همراهان ایشان را بسیار تلخ و شوک آور خواند و به دولت و ملت ایران و خانواده‌های بازماندگان تسلیت گفت.

وی همچنین، ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی کشورمان برای برگزاری نشست علمی اسلام و مسیحیت در مسجد ملی اوگاندا طی سال گذشته، حضور شهید دکتر رئیسی و هیأت همراه ایشان در آن برنامه را نقطه عطفی در حوزه وحدت و همزیستی مسالمت آمیز ادیان مختلف الهی در جامعه اوگاندا دانست که بارها با استقبال رئیس جمهور اوگاندا مواجه شد.

دبیرکل شورای عالی بین الادیان اوگاندا ضمن استقبال از پیشنهاد رایزن فرهنگی ایران جهت برگزاری نشست علمی اسلام و مسیحیت، سپتامبر (شهریور) سال جاری را زمان مناسبی برای آن اعلام کرد و متعهد شد تا مقدمات لازم برای مشارکت در برگزاری هرچه باشکوهتر آن را فراهم شود.

وی ضمن انتقاد از سیاست نادرست برخی کشورهای غربی در ترویج موضوع همجنس گرایی، بر ضرورت حفظ کرامت خانواده تأکید داشت و از سفیر و رایزن فرهنگی ایران دعوت کرد تا در نخستین جشنواره خانوادگی که ۹ تیرماه با هدف تجلیل از کانون خانواده برگزار می‌شود، شرکت کنند.

در پایان این دیدار، دبیرکل شورای عالی بین الادیان اوگاندا تابلو عکس مزین به تصویر دیدار شهید دکتر رئیسی با مفتی و اسقف اعظم اوگاندا مربوط به نشست علمی «اسلام و مسیحیت» در مسجد ملی این کشور را به رایزن فرهنگی کشورمان اهداء کرد.

نخستین جشنواره خانوادگی در اوگاندا برگزار می‌شود

کد خبر 1769116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha