پایبند بودن به ارزش‌های اسلامی و اخلاقی از معیارهای انتخاب اصلح است

حقی با تاکید براینکه حضور در انتخابات یک تکلیف است، گفت: مردم با انتخاب فردی در طراز انقلاب اسلامی و پایبند به ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و قانون نسبت به انجام تکلیف خود در صحنه انتخابات حضور داشته باشند.

دکتر احمد حقی، گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم‌آباد، در خصوص پیش رو بودن چهاردهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری  اظهارداشت: انتخابات همیشه مهم بوده، بویژه اینکه انتخابات ریاست جمهوری در زمانی زودهنگام و پس از رخ دادن سانحه ای دلخراش و از دست دادن رئیس جمهور طراز و مغتنم کشور برگزار می شود؛ از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

وی با اشاره به اینکه مسیری در دولت سیزهم شروع شده که بخش هایی در حوزه بین المللی، مدیریت داخلی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی بوده است، عنوان کرد: این مسیر باید ادامه پیدا کند.

دکتر حقی بیان‌کرد: همه کسانی که مسیر را درست تشخیص داده بودند یا حتی دشمنان ما که با فعالیت دولت سیزدهم نفوذ آنها در کشور، تسلط شان بر منافع ملت کم شد، اقتدار آنها در منطقه شکسته شد و چهره خدشه ناپذیرشان مخدوش شد و از اقتدار ملت ایران آسیب دیدند چشم به انتخابات دارد که آیا مسیر عزت و خدمت ادامه پیدا می کند یا خدایی نکرده این مسیر کند خواهد شد.

وی عنوان‌داشت: مردم ایران همانطور که در مراسم تشییع پیکر شهید خدمت شرکت داشتند، امروز نیز آماده اند تا در انتخابات حضوری پرشور داشته باشند و مسیر را ادامه دهند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان بیان‌کرد: دانشگاهیان و فرهنگیان به عنوان جامعه نخبه ای که مسئولیت تعلیم و تربیت و هدایت فکری جامعه بر عهده آنهاست در عرصه دعوت مردم و تبیین انتخابات رسالت خطیری بر دوش دارند، همه باید مردم را دعوت کنیم که پای صندوق رای بیایند و مشارکت بالایی صورت بگیرد.

وی ادامه‌داد: باید معیارهای رئیس جمهور طراز و اصلح را برای مردم بیان کرد و این معیارها می تواند در ویژگی های شخصیتی شهید جمهور دیده شود.

دکتر حقی بیان‌کرد: رئیس جمهور شهید پرکار و مردم‌دار بود، شب و روز برای حل مشکلات مردم پای کار بود.

وی ادامه‌داد: از معیارهای رئیس جمهور آینده این است که دغدغه مردم را داشته باشد، زن و مرد، پیر و جوان را فرزندان خود بداند، توان اجرایی بالا داشته و پای کار باشد و نسبت به قانون و ارزش ها پایبندی داشته باشد.

قانون‌مداری و معتهدبودن از معیارهای انتخاب رئیس جمهور آینده است

دکتر حقی ادامه داد: اولین تعهد رئیس جمهور این است که بدعهدی نکند، وعده او صادق باشد و علاوه بر اینکه برنامه هایی مطابق یا قانون و ظرفیت های کشور داشته باشد، کارنامه هایی موفق نیز داشته باشد.

وی گفت: رئیس جمهور آینده باید در طراز انقلاب اسلامی، اخلاق مدار و پایبند به ارزش های اخلاقی باشدکه ملت ایران همیشه با ارزش های اخلاقی شناخته شدند.
 
دکتر حقی بیان کرد: دولت بر اساس اصول و ارزش های اسلامی توانست جریان بی نظیری در دنیا به نفع ایران و جبهه مقاومت علیه صهیونیسم بین الملل ایجاد کند به نحوی که امروز می بینیم نخبگان، دانشجویان و دانش آموزان دنیا بلند شدند و شعارهای ایران را در دل دشمنان بلند می کنند.

وی تاکید کرد: باید رییس جمهوری انتخاب شود که راه را ادامه بدهد، راهی که حاصل  خون شهدا، زحمات مسئولان نظامی، امنیتی و مدیران دولت است؛ چراکه این مسیر برگشت پذیر نیست و باید ادامه پیدا کند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان خاطرنشان کرد: امروز نقش ما تبیین و رای دادن به کسی است که بتواند این مسیر را ادامه دهد.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای کمرنگ کردن ارزش ها در جامعه و ایجاد ناامیدی بیان کرد: دشمن بدخواه ما است و آنچه برای ما خوب باشد دشمن آن را نمی خواهد.

وی تاکید کرد: ما باید ویژگی ها و ریزه کاری های دشمن در عرصه تبلیغ و رسانه را که برای ناامید کردن مردم، ضربه زدن به ملت ایران و محدود کردن ملت ایران به کار می برد آشکار کنیم و اگر مردم بدانند چه اتفاقاتی در کشور افتاده که البته می دانند؛ حضورشان در صحنه پررنگ تر خواهد بود.

دکتر حقی به اقتدار ملت ایران اشاره کرد و گفت: امروز به قله هایی که حضرت آقا فرمودند نزدیک شده ایم و ملت ایران به اوج اقتدار خود رسیده است که وجود شیب سخت و نفس گیر نشان دهنده رسیدن به قله است و می بینیم که دشمن رو به زوال و نابودی است.

وی بیان کرد: مردم در انتخابات حضور پررنگی خواهند داشت و اجازه نخواهند داد اقتدار و عزتی که در پایه جمهوری اسلامی حاصل شده است از بین برود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان لرستان با بیان اینکه انتخاب هم حق است هم تکلیف، گفت: اگر انتخاب نکنیم دیگران برای کشور ما انتخاب می کنند، اگر از حق خود بگذریم نمی توانیم از تکلیفی که نسبت به خون شهدا داریم بگذریم.

کد خبر 1769193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha