دین مبین اسلام تاکید فراوان بر ورزش و پرورش جسم در کنار معنویت دارد

حجت الاسلام فرخی با اشاره به اهمیت سلامت جسم گفت: دین مبین اسلام تاکید فراوان بر ورزش و پرورش جسم در کنار معنویت و سلامت روح دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حجت الاسلام مصطفی فرخی، در آیین تجلیل از هیات های ورزشی شهرستان اراک، ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت و همچنین فرا رسیدن عید سعید غدیر گفت: قوت بدنی که هدفدار باشد و بتواند در مسیر خدمت باشد امری مقدس است یعنی کسی که کار می کند و بدنش را قوت دهد در دین اسلام مقدس است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی، افزود: همت بلند و روح بلند نیز در کنار قوت جسمی برای حرکت به سمت پرودگار و خدمت به مخلوقات خدا ضروری است.

وی اظهار کرد: کسی که بدن قوی را در کنار روح بلند پرورش بدهد در جهان ماندگار می شود، درست مانند قهرمانان و ورزشکارانی که از خودپرستی خارج شدند و جامعه برایشان مهم بود و در اجتماع ماندگار شدند.  


این مقام مسئول با بیان اینکه ورزش کاران روح بلند و جسم سالم دارند، گفت: امر به معروف یعنی اصلاح گری اجتماعی و به فکر مردم بودن و این مسئولیت پذیری اجتماعی را خداوند می فرماید کار افرادی است که روح بلند دارند.

حمایت از ورزش استان وظیفه همگانی است

دین مبین اسلام تاکید فراوان بر ورزش و پرورش جسم در کنار معنویت دارد

در ادامه این جلسه بهنام نظری، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، با اشاره به ظرفیت و جمعیتی اراک و با عنایت به آلودگی صنایع و عدم حمایت از ورزش استان گفت: با تمام مشکلات برای ورزش اراک گام های خوبی برداشته شده که باید این اقدامات مستمر باشد.


وی افزود: ورزش در بعد قهرمانی هزینه بر و وقت گیر است و ورزشکارانی که پرچم ایران را در آن سوی مرزها به اهتزاز در می آورند باعث افتخار هستند و به نوعی مسیر شهدا را  پیموده اند.


این مقام مسئول با تاکید بر اینکه  ورزش قهرمانی باید حمایت شود تا چنین افتخاراتی آفریده شود، اظهار داشت: نیاز است حمایت همه جانبه از ورزشکاران در بعد کار، رفاهیات و مسیر قهرمانی صورت بگیرد.

نظری با اشاره به ظرفیت های خوب استان مرکزی و پتانسیل های موجود در آن، بیان کرد: باید با یک برنامه ریزی خوب در اراک برای استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل ها آماده شویم در این راستا، نامه ای به تمام شرکت ها زده ایم که اجازه اسپانسری خارج از استان را ندارند و باید از لحاظ مالی نیز پای کار بیایند.  


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: امروز ورزش صنعت است و صنعت هم نیاز به ورود بنگاه های اقتصادی دارد و تامین تمام نیازها در توان دولت نیست.

دین مبین اسلام تاکید فراوان بر ورزش و پرورش جسم در کنار معنویت دارد

محسن اکبری رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک، نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از برنامه های این اداره پرداخت و گفت: افتتاح زمین ورزشی در گوار، ساروق، امان آباد و کارچان و افتتاح زمین رزمی مجموعه ورزشی ۵ مرداد، برگزاری بیش از ۶۰۰ مسابقه استانی و کشوری در سطح اراک و میز بانی های متعدد از جمله برنامه های اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک بوده است.


وی  اعزام  هزار نفر به مسابقات کشوری از اراک، کسب رتبه برتر ۱۲۵ نفر به مسابقات کشوری و ۵۰ نفر به مسابقات بین‌المللی را از دیگر افتخارات کسب شده توسط ورزشکاران دانست و بیان کرد: مرمت سالن دو هزار نفری پنج مرداد بعد از ۲۵ سال، واگذاری استخر ۵ مرداد به بخش خصوصی و تجهیز اداره شهرستان اراک از دیگر اقدامات می باشد.
 

وی با بیان اینکه در اراک ۴۶ هزار ورزشکار سازمان یافته،  ۱ هزار و ۲۲۵ نفر مربیان ورزشی فعال  و 
۱ هزار و ۵۸۵ داور فعال وجود دارد، گفت: 
۱۲تیم در لیگ برتر، ۷ تیم در لیگ دسته ۱،
۶ تیم در لیگ دسته ۲ و ۴۷ هیات ورزشی داریم که ۴۲ هیات فعال هستند.

این مقام مسئول همچنین به فعالیت‌های فرهنگی برای ورزشکاران در کنار ورزش اشاره کرد و گفت: 
۱۲ دوره مشاورین پیش از ازدواج، حضور ۲۱ سمن فعال در اراک و بر۱۲ سمینار کنترل خشم با مشارکت فرمانداری از دیگر اقدامات این اداره بوده است.


در پایان نیز از روسا و نائب روسای هیات های ورزشی شهرستان اراک تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 1769206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha