اطعام ۴ میلیون نفری غدیریون در مشهد

رییس شورای هیئات مذهبی مشهد با بیان اینکه در شب و روز عید غدیر ۴ میلیون نفر اطعام می‌شوند، گفت: چهار نوبت پخت غذا شامل ۲۲۰ دیگ، ۳۳۰ دیگ و دو دیگ ۱۱۰ نفره از سوی مساجد و هیئات مذهبی برای ظهر عید غدیر انجام می‌شود که در حاشیه شهر مشهد توزیع می‌شود.

محمد رضا صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با اشاره به برنامه‌های عید غدیر در شهر مشهد اظهار کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته و برای در هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن عید سعید غدیر درمشهد، ۱۵۰۰ ایستگاه صلواتی در سطح شهر برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه احتمال افزایش ایستگاه های با مشارکت مساجد و هیئات مذهبی وجود دارد افزود: با نزدیک تر شدن به روز عید و با توجه به استقبال مساجد و هئیات مذهبی برای برپایی ایستگاه های صلواتی احتمالا تعداد موکب‌ها به ۲هزار ایستگاه افزایش پیدا کند.

رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد با اشاره به مشارکت شهرداری مشهد در حمایت از برنامه های غدیر گفت: شهرداری مشهد نیز با راه اندازی نمایشگاه شمس ولایت بخشی از تدارکات لازم برای ایستگاه ها را فراهم کرده است که این نمایشگاه از ۲ تا ۴ تیرماه در گذرگلستان برپا شده است. 

وی با بیان‌ اینکه ۵۰ نقطه مشهد در شب عید با مشارکت شهرداری نورافشانی می‌شود ادامه داد: راه اندازی کارناوال عید غدیر با مشارکت ۱۱۰ کاروان خودرویی در شب غدیر و روز غدیر را از دیگر برنامه‌های عید غدیر است که هر ساله شور و شعف خاصی برای جشن و مراسم شادی می‌دهد.

صفایی  با اشاره به اینکه در شب و روز عید غدیر ۴ میلیون نفر اطعام می‌شوند، بیان کرد: چهار نوبت پخت غذا شامل ۲۲۰ دیگ، ۳۳۰ دیگ و دو دیگ ۱۱۰ نفره از سوی مساجد و هیئات مذهبی برای ظهر عید غدیر انجام می‌شود که در حاشیه شهر توزیع می‌شود.

وی در خصوص فضاسازی های انجام شده برای ایام عید گفت: برپایی ۵۰۰ داربست باهدف فضاسازی شهر ویژه عید غدیر و ۱۰۰۰ جشن در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا از دیگر برنامه‌های عید غدیر در مشهد است.

رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد گفت: علاوه بر مساجد و تکایا؛ ۲۰ خیابان در سطح شهر از جمله احمدآباد، فداییان اسلام، رسالت، پنج تن، سیدی و طرق پذیرای عاشقان و دلدادگان اهل بیت(ع) با مراسم جشن و برنامه‌های فرهنگی هستند.

صفایی استقبال مردم از جشن‌های عید غدیر را بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: شور و شوق جشن‌های مذهبی به طور ویژه عید غدیر هر سال نسبت به سال گذشته بیشتر می‌شود و این نشان از ارادت مردم به خاندان اهل بیت (ع) است.

رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد افزود: هزینه‌های مراسم‌ها، جشن‌های غدیر با مشارکت شهرداری مشهد، شورای هیئات مذهبی و خیرین انجام می‌شود.

پایان پیام/

کد خبر 1769212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha