شهادت فوتبالیست فلسطینی و خانواده‌اش در بمباران غزه

فدراسیون فوتبال فلسطین اعلام کرد که «احمد ابوالعطا» فوتبالیست ۳۴ ساله «الاهلی» غزه، همسر و فرزندانش در بمباران غزه به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «پرس‌تی‌وی»، فدراسیون فوتبال فلسطین تایید کرد که «احمد ابوالعطا»، فوتبالیست ۳۴ ساله «الاهلی» غزه، همسر و فرزندانش پس از هدف قرار دادن خانه اش، توسط هواپیماهای جنگی اسرائیل در نزدیکی یک کلیسا در غزه به شهادت رسیدند.

«احمد ابوالعطا»، سومین بازیکن فوتبال الاهلی غزه است که از زمان آغاز نسل کشی مداوم اسرائیل در غزه به شهادت رسیده است.

او در ۱۰ سال دوران حرفه‌ای خود ۸ گل به ثمر رساند و در بهترین باشگاه‌های غزه قرار بازی کرد و در رویدادهای مهم مختلفی از جمله لیگ برتر غزه نقش خود را ایفا کرد.

دو بازیکن دیگر فوتبال الاهلی غزه به نام‌های «محمد برکات» و «انس ایقلان» قبلا در جریان جنگ نسل کشی اسرائیل در نوار غزه کشته شده بودند.

برکات که به «ااسطوره خان یونس» معروف است، کاپیتان باشگاه جوانان خان یونس بود و همچنین یک گلزن پرکار بود که ۱۱۴ گل به ثمر رساند.

این فوتبالیست ۳۹ ساله همچنین در باشگاه های «الوحدات» اردن و «الشعله» عربستان بازی کرده است.

بر اساس گزارش  فدراسیون فوتبال فلسطین ۳۰۰ ورزشکار فلسطینی از جمله حدود ۲۰۰ بازیکن فوتبال در اثر حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری اشغالی و نوار غزه از زمان آغاز جنگ به شهادت رسیده‌اند.

«هانی مسمه»، داور بین‌المللی فلسطینی فیفا نیز در ماه می پس از بمباران خانه‌اش در «دیرالبلاح» بر اثر جراحات شدید جان باخت.

فدراسیون فوتبال فلسطین همچنین در ژانویه اعلام کرد که هانی المصدر، مربی تیم فوتبال المپیک فلسطین در حمله هوایی به روستای المصدر در مرکز غزه به شهادت رسید.

وزارت بهداشت غزه در گزارش اخیر خود اعلام کرد که اسرائیل از زمان آغاز نسل کشی خود در غزه حداقل ۳۷ هزار و ۵۵۱ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

این وزارتخانه افزود که از آن زمان تاکنون ۸۵ هزار و ۹۱۱ نفر نیز در غزه زخمی شده اند.

کد خبر 1769239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha