گسترش اردوگاه‌های حمایت از فلسطین از برلین تا تورنتو

گروهی از معترضان حامی فلسطین در میدان «ویکتوریا» در مرکز شهر مونترال اردوگاهی برپا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « montreal.ctvnews»، گروهی از معترضان حامی فلسطین در میدان «ویکتوریا» در مرکز شهر مونترال اردوگاهی برپا کردند.

اعتقاد بر این است که این اولین اردوگاه در یک فضای عمومی در مونترال است که در نزدیکی یکی از بزرگ‌ترین دفاتر صندوق بازنشستگی کانادا و وزارت روابط بین‌الملل واقع شده است.

گروه «اجتماع برای فلسطین» در یک بیانیه خبری اعلام کرد که اردوگاه مردمی راه اندازی کرده است تا از شرکت هایی که همدست جنایت‌های اسرائیل در غزه هستند درخواست کند تا از مواضع خود عقب‌نشینی کنند.

این گروه همچنین خواهان تعطیلی دفتر کبک در تل آویو شد و تاکید کرد که افزایش روابط تجاری و همکاری دیپلماتیک با اسرائیل به نسل کشی و پاکسازی قومی مردم فلسطین مشروعیت می بخشد

سخنگوی گروه «اجتماع برای فلسطین» که از ذکر نام کامل خود خودداری کرد، گفت که اعضای این گروه از پیشینه‌های مختلفی هستند که می‌خواهند پیام روشنی ارسال کنند.

وی افزود: افراد زیادی در جامعه هستند که اگر با این واقعیت مواجه شوند که صندوق بازنشستگی آنها در شرکت‌های همدست با نسل‌کشی سرمایه‌گذاری می‌کند، نسبت به این مسئله اعتراض خواهند کرد.

در ۲۷ آوریل، معترضان دانشجو یک اردوگاه حامی فلسطین را در میدان پایین دانشگاه «مک گیل» برپا کردند که اعتراضاتی نسبت به آن انجام شد، اما یک قاضی درخواست جمع شدن این اردوگاه را رد کرد.

اردوگاهی هم در دانشگاه کبک در مونترال در روز ۱۲ می در محوطه دانشگاه برپا شد اما اعتراضات منجر به برچیده شدن آن شد.

کد خبر 1769340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha