مردم در انتخاب اصلح به امانتداری و توانمندی کاندیدا توجه کنند

حجت‌الاسلام واعظ موسوی با اشاره به اینکه کاندیدای اصلح باید خادمی قدرتمند، کارآمد و توانمند باشد تا مردم بتوانند این مسئولیت مهم را به او واگذار کنند، گفت: ریاست جمهوری و قدرت یک امانت است.

حجت الاسلام مهدی واعظ موسوی، خطیب و واعظ کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه منصب ریاست جمهوری یک امانت است، اظهار کرد: فرد منتخب مردم باید امانت دار و قابل اعتماد باشد.
وی با استناد به آیه ۲۶ سوره قصص گفت: بهترین فرد به کار گمارده شده باید در عرصه‌های مختلف  روحی، جسمی و کاری توانمند و قوی باشد و در برابر انتقادات و ناملایمات به هم نریخته و قهر نکند چرا که در دوره‌های گذشته شاهد قهر یا ترک جلسه هیأت دولت، توسط برخی رؤسای جمهور بودیم در حالیکه باید رئیس جمهور از نظر شخصیتی، صاحب روحی قوی و محکم باشد.
حجت الاسلام واعظ موسوی افزود: فرد منتخب با توجه به گذشت حدود نیم قرن از پیروزی انقلاب باید امانتداری و اعتماد خود را ثابت کرده و علاوه بر آن توانمند و قوی در همه عرصه‌ها باشد.  
وی گریزی به روایتی از امام صادق(ع) زد و گفت: بر این اساس امام صادق (ع) می فرمایند ثروت خود را به دست فرد خائن و فرد خادم بی‌عرضه نمی دهید چرا که نتیجه هر دو یکی است، فرد خائن ثروت را چپاول می‌کند و فرد خادم بی‌عرضه و ناکارآمد هم گرچه ثروت را نمی‌دزدد، اما ثروت را از بین می‌برد.
وی درباره شاخصه‌های فرد اصلح، تاکید کرد: فرد اصلح باید خادم قدرتمند، کارآمد و توانمند باشد تا مردم بتوانند این مسئولیت مهم را به او واگذار کنند.
به گفته وی بین دو فرد قابل اعتماد و امانتدار باید فردی برای سکانداری ریاست جمهوری انتخاب شود که علاوه بر توانمندی و قدرت بدنی، شخصیتی، روحی و... در عرصه اجرا و عمل نیز کارآمد و توانمند باشد.
خطیب و واعظ کشوری با بیان اینکه ریاست جمهوری عرصه اجرایی است نه نظریه پردازی، گفت: عرصه‌ نظریه‌پردازی برای پژوهش به کار می‌آید در حالیکه مملکت ما در این برهه کنونی کسی را به عنوان رئیس جمهور می‌خواهد که در عرصه کارهای اجرایی قوی بوده و بتوان به او اعتماد کرد.
حجت الاسلام واعظ موسوی تأکید کرد:  ممکن است فردی اهل نماز شب بوده و یا به عنوان استاد دانشگاه صدها جلد کتاب را به رشته تحریر درآورده باشد اما این موارد کافی نیست و ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که صبح تا شب در حال تلاش و نظارت باشد.
به گفته وی وظیفه قوه مجریه در مقایسه با دو قوه مقننه و قضائیه، انجام کارهای اجرایی است نه قضاوت، بنابراین رئیس جمهور باید در عرصه اجرا ورود کرده و علاوه بر دادن دستور و انجام عزل و نصب‌ها، برنامه‌ها را پیگیری کرده و بر حسن اجرای قوانین نظارت داشته باشد.
کد خبر 1769381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha