بیش از ۶۰ نفر در استان کرمان موفق به اخذ مدرک تخصصی قرآن کریم شدند

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه وزارت علوم به حافظان قرآن سطح پنج تا سطح یک به ترتیب مدرک دیپلم تا دکتری اعطا می‌کند؛ گفت: امسال ۶۵ نفر حافظ کل، ۲۰ و ۱۰ جزء در استان مدرک تخصصی دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سعید شهابی، عصر یکشنبه(۳ تیر) در آیین تجلیل از برگزیدگان هجدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گزارش داد: سال گذشته ۳۲۷ نفر از سراسر استان در آزمون شرکت کردند که ۲۴۴ نفر موفق به کسب نمره قبولی آزمون کتبی شدند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: از این تعداد، ۶۵ نفر در مرحله شفاهی موفق به کسب نمره قبولی و در نهایت دریافت مدرک تخصصی شدند که امروز به آنان اعطا می‌شود.


وی با بیان اینکه وزارت علوم نیز پذیرفته تا به حافظان قرآن سطح پنج تا سطح یک به ترتیب مدرک دیپلم تا دکتری اعطا کند؛ گفت: امروز به ۶۵ نفر حافظ کل، ۲۰ و ۱۰ جزء مدرک تخصصی اعطا می‌شود.
حجت‌الاسلام شهابی با افزودن اینکه کرمان یک استان قرآنی است و امسال ۴۲۶ نفر شرکت کننده یعنی ۱۰۰ نفر بیشتر از سال گذشته دارد؛ اظهار کرد: حفاظ می‌توانند از مدرک خود برای استخدامی و... استفاده کنند.
وی در بخش نخست سخنانش با اشاره به عید سعید غدیرخم تصریح کرد: باید به عنوان شیعه و محب علی علیه‌السلام استدلال داشته باشیم زیرا امامت و ولایت جزو اصول است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: امروز غدیر و غدیرها تکرار می‌شود؛ جمعه انتخابات است و امام جامعه معیارهای اصلح را گفته‌اند؛ اهل غدیر باید معیارهای امام جامعه را در نظر بگیرد که خلاف آن تکرار سقیفه است.


وی با بیان اینکه حداقل کار برای غدیر این است غذای روز غدیر را به تعداد بیشتر از اعضای خانواده طبخ و توزیع کنیم؛ گفت: آنهایی که توان دارند سفره بیندازند و مجموعه های قرآنی باید غدیر را علنی برگزار کنند مثل عاشورا که هیچ هیئتی مراسم را پنهانی برگزار نمی‌کند لذا غدیر را باید فریاد زد.
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه این فضا را مدیون امام هستیم که وقتی کشور به سمت دیگری می‌رفت، شجاعانه و مردانه ایستاد؛ افزود: در رکاب او شخصیت‌های برجسته‌ای قرار گرفت که جان خود را فدا کردند و کشور را در سایه قرآن و اهل بیت قرار دادند و باید قدردان همه باشیم.


وی ادامه داد: طبق متون دینی به ویژه قرآن؛ در صحنه قیامت هر کسی با هر چه مانوس باشد محشور می‌شود خوشا به حال حفاظ که می‌توانند در صحنه قیامت در حالی محشور شوند که با قرآن هستند.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه این کشور متعلق به امام زمان است و در راس آن، جانشین حضرت قرار دارد و کشوری با این ویژگی نمی‌شود پیدا کرد؛ خاطرنشان کرد: انتخابات، امتحان دیگری است که امیدواریم خداوند دل ما را به سمت اصلح واقعی سوق دهد.
گفتنی است؛ از ۱۸ نفر دارنده مدرک تخصصی درجه یک قرآن کریم در کشور، دو نفر آنان(هاشم سلطانی‌نژاد و ایمان اسدی) کرمانی هستند.

کد خبر 1769390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha