جشن غدیر در رادیو فرهنگ از شکوه غدیر تا مهمانی ۱۰ کیلومتری

همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر؛ شبکه رادیویی فرهنگ ویژه برنامه‌های متنوعی را برای شنوندگان درنظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان صدا و سیما، ویژه برنامه « شکوه غدیر» کاری از گروه تاریخ ‌اندیشه امشب دوشنبه ۴ تیرماه ساعت ۲۰ تا ۲۲ به تهیه کنندگی محمد رضا حاج حیدری و گویندگی قلع ریز با موضوع بررسی تاریخی واقعه غدیر از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

از آیین‌های غدیر تا شاعران غدیری گو
ویژه برنامه زنده «صبح به وقت فرهنگ» ساعت ۶:۳۰ صبح به مدت ۲ساعت در روز عید غدیر به موضوعات فرهنگ غدیر و سبک زندگی، آیین‌ها و مناسک عید غدیر، ولایت محوری و وحدت اسلامی اختصاص دارد.
«دریا در غدیر» نیز روز سه شنبه ۵ تیرماه از ساعت ۸ صبح با موضوع نگاهی کوتاه به واقعه غدیر از دیدگاه شاعران معاصر زبان فارسی به تهیه کنندگی سید محمد حسینی باغسنگانی روانه آنتن می‌شود در این برنامه شاعرانی چون احمدحسین پور علویه، مرتضی حیدری آل کثیر، مرتضی امیری اسفندقه، سیدمحمدجواد شرافت، نغمه مستشارنظامی، علیرضا قزوه، سید احمد شهریار و سید سکندر حسینی بامداد از ایران، افغانستان و پاکستان شعرخوانی دارند.

جایگاه ولایت فقیه در فرهنگ غدیر در « خم غدیر» ‌و« سرزمین من»
در این روز گروه جامعه و کتاب نیز ویژه برنامه زنده « خم غدیر» را به تهیه کنندگی مریم مردانی و گویندگی نگین خواجه نصیر و حامد عباسی با موضوع جایگاه ولایت فقیه در فرهنگ غدیر تدارک دیده که در بخش کارشناسی این وبژه برنامه که از ساعت ۹ تا ۱۱ پخش می‌شود به ویژگی‌های حکومت حضرت علی علیه السلام به عنوان الکوی حکومت داری پرداخته می‌شود و بخشی به معرفی خدمات صلواتی و سازوکار هیئت ها و مواکب پذیرایی در عید غدیر اختصاص دارد. همچنین مجله رادیویی زنده «سرزمین من» از ساعت ۱۳:۰۰ به مدت ۹۰دقیقه، به "اهمیت و جایگاه ولایت؛ از ولی تا علی(ع) روز شمار دهه امامت و ولایت" می‌پردازد. در برنامه «مجله زنده رادیویی «ققنوس» "تجلی عید غدیر در ادب فارسی" مورد توجه قرار می‌گیرد، همچنین مجله زنده رادیویی «هفت اقلیم» در بخش های مختلف این عید بزرگ را گرامی می دارد.

همه مردم ایران از رادیو فرهنگ همراه با مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران
چند سالی است که به مناسبت عید غدیر «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» با حضور با شکوه مردم در تهران برگزار می‌شود. محفلی که خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند تا این روز را جشن بگیرند. برنامه سازان گروه تاریخ و اندیشه شبکه‌رادیویی فرهنگ نیز همگام با شهروندان این جشن را پوشش می‌دهند و با تدارک برنامه‌ ای شاد و متنوع لحظات به یادمانی را برای مخاطبان رقم می‌زنند. نیز از ساعت ۱۸ تا ۲۲با حضور در مسیر مهمانی ۱۰ کیلومتری جشن غدیر به پوشش رسانه ای این مراسم در برنامه ای با عنوان « مهمانی غدیر» اهتمام داشته و گزارشگران این شبکه راپیویی ضمن گفتگو با مردم ،حال و هوای این رویداد را اطلاع رسانی می‌کنند.

کد خبر 1769441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha