مردم در عید غدیر مودت خود را به خاندان پیامبر (ص) نشان دهند

آیت الله نورمفیدی گفت: مردم باید در کنار عزاداری اهل بیت (ع) با شادی ائمه اطهار(ع) هم آشنا شوند و در عید سعید غدیر با احترام به سادات و ذریه پیامبر (ص) مودت خود را به این خاندان نشان دهند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی با تبریک عید سعید غدیر خم به همه امت اسلامی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: عید غدیر خم، عید بزرگ همه امت اسلامی است، در این  پیامبر بزرگوار اسلام مسئله رهبری را بر اساس دستور خداوند متعال و آیات شریفه قرآنی مشخص و معین کردند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر اینکه واقعه غدیر باید عامل وحدت امت اسلامی باشد، افزود: رهبری امت اسلامی یک مسئله معمولی و ساده نیست و این واقعه باید نگاه ها را به سوی یک رهبری صحیح اسلامی متوجه کند.

وی اظهارامیدواری کرد: جریان غدیر راهنمای بسیار خوبی برای همه امت اسلامی از جهت حاکمیت توجه به روح و جان این حادثه که در آیات شریفه قرآنیه هم به آن اشاره شده، باشد.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: نهج البلاغه امام علی (ع) موجب اعجاب انسان است و حتی یکی از عالمان اهل سنت در این زمینه می گوید: برخی از فرمایشات امام علی(ع) در مباحث توحیدی آنقدر بالا و بلند است که به فکر و خیال هیچ یک از صحابه پیامبر هم نمی رسید.

وی اظهارداشت: نکات بسیار مهم در خطبه ها و نامه های امیرالمومنین(ع) باید مورد توجه همه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به نگاه بسیار مهم و بالای امام علی(ع) به مردم، خاطرنشان کرد: آن حضرت وقتی مالک را می خواهد به سمت مصر بفرستند، می فرمایند: بهترین کارها و اولویت کار، رضایت عمومی باشد.

وی با اشاره به برگزاری مهمونی کیلومتری نیز گفت: مردم باید در کنار عزاداری اهل بیت (ع) با شادی ائمه اطهار(ع) هم آشنا شوند و در عید سعید غدیر با احترام به سادات و ذریه پیامبر (ص) مودت خود را به این خاندان نشان دهند.

کد خبر 1769527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha