نوآموزان جامانده به پایگاه های سنجش تا هفتم تیرماه اقدام کنند

ناظمی جلال گفت: آخرین مهلت مراجعه نوآموزان جامانده به پایگاههای سنجش تا هفتم تیرماه جاری است.

هاشم ناظمی‌جلال مدیرکل آموزش و پرورش استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان با بیان اینکه فرصت مذکورآخرین مهلت است و تمدید نخواهد شد، اظهار کرد: نوآموزان برای ورود به پایه اول ابتدایی ودریافت کتب درسی، باید در این برنامه شرکت کنند.

ناظمی جلال از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش فرزندان بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند، درخواست کرد این فرآیند را هر چه زودتر طی کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش استثنایی استان عنوان کردمتولدین قبل از مهر 1396 تا اول مهر 1397 که در سال 1403 می توانند وارد پایه اول دبستان می‌شوند الزاماً باید در برنامه سنجش بدو ورود شرکت کنند، در غیر این صورت امکان ثبت‌نام در پایه اول را نخواهند داشت.

وی افزود: با توجه به محدودیت زمان فعال بودن سامانه وزارتی مربوط از امروز  چهارم تا هفتم تیرماه جاماندگان سنجش  با مراجعه به سامانه my.medu.ir  نوبت‌گیری ومراحل بعدی را با مراجعه به پایگاههای سنجش انجام دهند.

ناظمی جلال گفت: از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی ۲۳ آبان ۱۴۰۲تا 31 خرداد 1403 جاری بیست وهشت هزار و 230نفر نوآموز کردستانی با شرکت در این برنامه ارزیابی شدند.

وی پراکندگی مناطق روستایی استان ، عدم دسترسی  به اینترنت در برخی از نقاط، نبود مراکز جامع در سه منطقه آموزشی استان وسنجش نوآموزان در شهرستانهای همجوار، عدم حضور تقریبا  5500  نو آموز در دوره یکساله پیش از دبستان، آگاهی نداشتن برخی از والدین از زمان سنجش  واختلال در سامانه های اخذ نوبت سنجش و پیش بینی  والدین برای  انجام سنجش در تابستان به روال سنوات گذشته را  تعدای از چالشهای اجرای برنامه سنجش اعلام کرد.

ناظمی‌جلال  با برشمردن پایه اول ابتدایی بعنوان پایه بنیادین در طول سنوات تحصیلی افزود: عدم شناسایی به موقع و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد وباعث ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری در آنان شود.

کد خبر 1769561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha