مهمانی‌های چندکیلومتری غدیر شادی‌های مومنانه را ترویج می‌کند

حجت‌الاسلام مودب با اشاره به اینکه بزرگداشت عید غدیر می‌تواند موجب همدلی و هم‌افزایی میان مومنین باشد، گفت:میهمانی‌های غدیر روابط اجتماعی و شادی‌های مومنانه را تقویت و ترویج می‌کند.

حجت الاسلام «سیدرضا مودب»، در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم اهتمام به بزرگداشت عید غدیر تاکید و اظهار کرد: در قرآن کریم بر موضوع تعظیم شعائر الهی تاکید شده است و با توجه به اینکه ائمه اطهار(ع) عنایت ویژه‌ای به مسئله غدیر و بزرگداشت این عید بزرگ الهی داشتند، بر همه ما تکلیف است که این عید را با شکوه هرچه تمام گرامی بداریم.

رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه قم بیان کرد: خطبه غدیر را پیامبر(ص) ایراد فرمودند و تصریح ائمه اطهار (ع) مبنی بر اهمیت غدیر ضرورت اهتمام همگان بویژه اهل منبر و خطبا را نسبت به عیدالله اکبر سنگین می کند. بزرگداشت عید غدیر می‌تواند موجب همدلی و هم‌افزایی باشد، چراکه جریان غدیر راهنمای بسیار خوبی برای همه امت اسلامی از جهت حاکمیت توجه به روح و جان این حادثه که در قرآن کریم هم به آن اشاره شده، دارد.

حجت الاسلام مودب با بیان اینکه میهمانی های غدیر روابط اجتماعی و شادی های مومنانه را تقویت می کند، ابراز کرد: برگزاری  ویژه برنامه‌های فرهنگی شاد در ایام عید غدیر خم بسیار حائز اهمیت است و تاثیرگذاری ویژه ای از گذشته تا آینده بشری می تواند داشته باشد. از طرفی جشن‌های عید غدیر فرصتی برای آشنایی نسل جوان با تاریخ اسلام، ائمه معصوم (ع) و اهمیت غدیر خم را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به ابتکار برگزاری مراسم جشن ۱۰ کیلومتری عید غدیر؛ گفت: شادمانی و نشاط در غدیر، جنبه‌ شادمانی و سرور مسلمانان را به رخ جهانیان می کِشد و سبب عشق و محبت به خاندان امیرالمومنین(ع) و موجب تقویت روحیه امید و نشاط و زمینه ساز سعادت و راه نجات بشریت می شود.

وی اطعام غدیر را یکی از سنت های پسندیده در این  روز دانست و تصریح کرد: برگزاری مراسم دینی و اطعام مؤمنین در عید غدیر از آداب و سنن مذهبی باارزشی است که همواره مورد تاکید امامان معصوم(ع) بوده و نمادی از شادی و شکرگزاری به درگاه خداوند برای قدردانی از نعمت امامت و موهبت ولایت است و در ترویج کمک های مومنانه و مواسات نقش مهمی دارد.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه قم همچنین اجرای عقد اخوت را یکی از آداب مهم در روز عید غدیر برشمرد و خاطرنشان کرد: عقد اخوت در اسلام به زمان پیامبر اکرم (ص) باز می گردد که نبی خدا (ص) بین مهاجران و انصار پیمان برادری را منعقد کردند و امروز ضرورت دارد که این مراسم به منظور گسترش معارف غدیر و بسترسازی جهت وحدت و انسجام عمومی در جامعه اسلامی مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 1769594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha