ترویج غدیر، ترویج و تقویت مهدی‌باوری است

طایفه با بیان اینکه، امروز یکی از رسالت‌های مهم دینی ما این است که جایگاه غدیر را تبیین کنیم و نسل جوان را با مبانی آن پیام‌ها و دستاوردهای آن آشنا کنیم گفت: ترویج غدیر در واقع «ترویج و تقویت مهدی‌باوری» است، چنانکه تاکید به ترویج غدیر در یکی از فرازهای خطبه غدیر به صراحت آمده است که حاضران به غائبان و پدران به فرزندان خود تا قیامت این پیام را برسانند.

الهام طایفه، مدیر مدرسه علمیه زینبیه رشت ضمن تبریک فرا رسیدن هجدهم ذیحجه، عیدالله الاکبر، عید ولایت و امامت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: عید غدیر خم، روز اکمال دین است.



تنفیذ امامی عادل و معصول برای تکمیل دین


وی با بیان اینکه با اعلام آشکار و علنی ولایت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب(ع) که خداوند در آیه سوم سوره مائده می فرماید «امروز روزی است که دینتان را برایتان کامل و نعمتم را بر شما تمام کردم و بهترین آیین را که اسلام است برایتان برگزیدم» گفت: غدیر روزی است که رسول خدا(ص) برای بعد از خودشان امام عادل معصومی را تنفیذ فرمودند نه اینکه معرفی کرده باشند.

طایفه با اشاره به اینکه، معرفی علی ابن ابیطالب(ع) قبلا بارها توسط حضرت رسول(ص) صورت گرفته بود تصریح کرد: در این روز به فرمان الهی تنفیذ ولایت شد، همانطور که از «اکملت» در این آیه فهمیده می شود، این دینی است که تکمیل شده دین پیامبران پیشین و آخرین دین است.



اسلام دینی است که نیاز به بروز رسانی ندارد

وی تاکید کرد: اسلام آخرین نسخه هدایت بشر است، این دینی است که دیگر نیاز به بروز رسانی ندارد یعنی دینی که علی(ع) داشته باشد و امامش باشد.

طایفه در ادامه، غدیر را روزی دانست که پایه و اساس دین اسلام است و اظهار کرد: روزی که بزرگان از صحابه پیامبر(ص) با امام علی(ع) بیعت کردند که البته آن در پی فرمان الهی بود که در آیه ۶۷ سوره مائده فرمودند «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ» به این مضمون که «پیامبر آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده به مردم برسان که اگر نرسانی رسالت او را تبلیغ نکردی».

وی همچنین، عید غدیر را روزی دانست که خداوند متعال ریاست جمهور مردم را تا آخر زمان تعیین می فرماید و امام معصوم را به جامعه ارزانی میدارد، تصریح کرد: چرا که بهره مندی از هدایت معصوم حق طبیعی انسان است.



عید غدیر از اعیاد اعتقادی شیعه است

طایفه با تاکید بر اینکه، عید غدیر از اعیاد اعتقادی شیعه است و مانند عید فطر و عید قربان نیست که همه مسلمان ها جشن بگیرند بیان کرد: این عید اختصاصی شیعیان است ولیکن بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) یکی از مهمترین مسائل تاریخی اسلام رخ داد و آن جریان انحراف عظیمی بود که در خلافت بعد از پیامبر پیدا شد.

وی گفت: در جایی که بعد از گذشت کمتر از سه ماه و نیم از جریان غدیر و نصب حضرت امیر علیه السلام در مقابل دیدگاه هزاران نفر که حتی با ایشان بیعت هم کرده بودند غدیر را منکر شدند و به انتخابات در سقیفه روی آوردند.

طایفه اذعان کرد: می توان گفت همان انحراف بود که ریشه همه انحرافات و مصیبت های طول تاریخ اسلام شد.



تبیین جایگاه غدیر از رسالت های مهم دینی است

وی با بیان اینکه، امروز یکی از رسالت های مهم دینی ما این است که جایگاه غدیر را تبیین کنیم و نسل جوان را با مبانی آن پیام ها و دستاوردهای آن آشنا کنیم افزود: چنانکه تاکید به ترویج غدیر در یکی از فرازهای خطبه غدیر هم که توسط پیامبر اکرم(ص) ایراد شده به صراحت آمده است که حاضران به غائبان و پدران به فرزندان خود تا قیامت این پیام را برسانند.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی که دشمن همه توان خودش را در جهت سست کردن اعتقادات دینی و باورهای مذهبی مردم علی الخصوص جوانان شیعه به کار میبرد ترویج فرهنگ غدیر بسیار حائز اهمیت است که خانواده ها، رسانه ها، نهادهای فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

طایفه اذعان کرد: این ایام فرصت مغتنمی برای شناساندن این عید و تبیین پیام‌ها و دستاوردهای مهم آن که یکی از مهمترین آنها «فرهنگ ولایت پذیری» است.



ترویج غدیر «ترویج و تقویت مهدی‌باوری» است

وی در ادامه با اشاره به اینکه، ترویج غدیر در واقع «ترویج و تقویت مهدی‌باوری» است اظهار کرد: چرا که در روز غدیر نه تنها اعلام و اثبات ولایت و امامت امیرالمومنین علی(ع) شد بلکه ولایت و امامت فرزندان معصوم ایشان از امام حسن(ع) تا مهدی موعود عجل الله تعالی هم اثبات شد.

طایفه اضافه کرد: در واقع آنجا که پیامبر دست علی(ع) را بالا بردند و فرمودند «مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاه» علی (ع) تنها مصداقی از امام آن روز جامعه بودند، به این مفهوم که گویا پیامبر اکرم فرموده باشند هر کس من مولای او هستم «حسن» هم مولای اوست،«حسین» هم مولای اوست، تا به حضرت حجت برسد.

وی ابراز امیدواری کرد: خدای متعال به همه ما توفیق دهد که بتوانیم در گسترش و ترویج فرهنگ غدیر گام برداریم تا از این طریق نقشی در ظهور آخرین ذخیره ولایت و امامت ایفا کرده باشیم.

کد خبر 1769621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha