بیش از ۱۰۰مسجد در استان کرمانشاه شعبه اخذ رای انتخابات هستند

حجت الاسلام فتح الهی نژاد گفت:۱۰۴ مسجد در استان کرمانشاه شعبه اخذ رای در انتخابات هستندکه از این تعداد ۴۴ مورد در شهرستان کرمانشاه قرار دارند.

مجتبی فتح الهی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به تعداد مساجدی که شعب اخذ رای در آن مستقر است، گفت:انتخابات تجلی اراده عمومی در ساختار حاکمیتی کشور در همه سطوح و مراتب است و عامل کلیدی در افزایش و حفظ سرمایه اجتماعی و تامین آبرو و عزت ملی و رشد اعتماد عمومی و تولید نشاط عمومی می باشد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه افزود: همزمان که فضای جامعه در انتخابات هیجانی می شود باید مساجد ما به عنوان پایگاه صیانت از اخلاق اسلامی در جامعه به میدان آمده و رفتارهای زشتی که ممکن است توسط افرادی را بروز کند را به شدت تقبیح کنند که این امر اگر به صورت جمعی انجام گیرد آثار و برکاتی را به همراه خواهد داشت و ائمه جماعات نیز لازم است رذائل اخلاقی در حوزه انتخابات را تبیین کنند.

وی خاطر نشان کرد: مساجد به‌عنوان پایگاه‌های اصلی فعالیت‌های دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی همواره مورد توجه بوده است. مساجد و حسینیه‌ها از مکان‌های مذهبی مقدس در فرهنگ دینی ما است و از سوی دیگر حضور در انتخابات امری مقدس است، بر همین اساس، مسجد جامع خرمشهر با توجه به امکانات دسترسی و جذابیت‌های گردشگری، بهترین مکان برای حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات است.

حجت الاسلام فتح الهی نژاد با اشاره به اینکه ۱۰۴ مسجد محل رای گیری و استقرار شعب اخذ رای است، افزود:با توجه به اعلام ستاد انتخابات استان کرمانشاه از برپایی ۱۶۳۶ شعبه اخذ رای در این دوره انتخابات در سطح استان که از این تعداد ۹۶۱ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی است که از این تعداد ۱۰۴ شعب اخذ رای در مساجد سطح استان هستند که ۴۴ مورد در خود شهرستان کرمانشاه برپا شده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه در پایان گفت:رکان مسجد همچون هیأت امنا، بسیج و شورای فرهنگی هم جزو هیأت های اجرایی و نظارت در انتخابات هستند و به بحث سلامت انتخابات کمک می کنند.

کد خبر 1769667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha