آزادی بیش از ۴۰ زندانی در هفته قوه قضائیه/ نحوه زندانبانی؛ الگوی موفق نظام جمهوری اسلامی به دنیا

حجت‌الاسلام حمیدی با اشاره به آزادی بیش از ۴۰ زندانی در هفته قوه قضائیه گفت: یکی از الگوهای موفقی که نظام جمهوری اسلامی به دنیا ارائه داده، نحوه زندانبانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، چهارشنبه(۶ تیر) در مراسم آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که در زندان مرکزی انجام شد؛ با اشاره به ایام غدیریه تشکیل نظام اسلامی با گذشت بیش از هزار سال را از برکات غدیر دانست و افزود: اگر فرهنگ ولایت و امامت نباشد، نظام و کشوری براساس نظام ولایی شکل نمی‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با افزودن این مطلب که اداره امروز نظام جمهوری اسلامی در سایه ولایت از برکات غدیر است؛ گفت: یکی از الگوهای موفقی که نظام جمهوری اسلامی به دنیا ارائه داده، نحوه زندانبانی است.

وی در همین رابطه توضیح داد: نگاه در زندان صرفاً معطوف به جرم و مجرم و مجازات قانونی نیست  که مجازات فرع بر رسیدگی به احوال زندانیان و تشکیل شخصیت و بازپروری و رشد و تکامل کسانی است که به هر دلیلی در جامعه مرتکب جرمی شده اند.

حجت‌الاسلام حمیدی ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی در زندان‌ها در حوزه فرهنگی، اشتغال و حرفه آموزی انجام شده در حالیکه کشورهایی که صدای حقوق بشر آنان گوش دنیا را کر کرده، فاصله حرف تا عمل آنان درباره جامعه و زندان آنها زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد نظام اسلامی به کرامت انسان و نگاه فرهنگی اسلام به بشر، زندان‌ها را تبدیل به مراکز حرفه آموزی و فرهنگی تبدیل کرده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به آزادی ۴۷ زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت هفته قوه قضائیه افزود: با احتساب آزادی ۶۹ نفر از ابتدای امسال، در مجموع ۱۱۶ نفر آزاد شدند.

وی بدهی ۴۷ نفر زندانی را بیش از ۲۴۷ میلیارد تومان دانست که ۱۸۶ میلیارد تومان آن را شاکیان رضایت داده اند؛ ۵۲ میلیارد تومان از طریق اعسار، تقسیط و ... مشارکت زندانیان و یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه بوده و ستاد دیه کشور نیز ۶۵۰ میلیون تومان و ستاد دیه استان بیش از پنج میلیارد تومان اختصاص داده  و بنیاد مستضعفان کشور نیز دو میلیارد تومان کمک کرده است.

رضا ذوالفعلی‌نژاد، مدیرکل زندان‌های استان هم گزارش داد: در حال حاضر ۲۳۷ نفر زندانی جرائم غیرعمد و واجد شرایط آزادی داریم که بیشتر مربوط به مالی، مهریه و نفقه هستند و در تلاش برای آزادی آنها هستیم ضمن اینکه ۱۰۲ نفر از زندانیان نیز واجد شرایط بهره‌مندی از ارفاقات قانونی آزاد می شوند.

وی اهدای هفت سری جهیزیه به خانواده زندانیان نیازمند، جلوگیری از ترک تحصیل ۱۵۰ دانش آموز در خانواده زندانیان، سه باب منزل مسکونی در دست ساخت با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی برای زندانیان نیازمند را از دیگر اقدامات قابل ذکر عنوان کرد.

ذوالفعلی‌نژاد اظهار کرد: در پویش به حرمت امام علی علیه السلام می بخشم در هفته قوه قضائیه، هفت نفر آزاد شدند و یک نفر از قصاص رهایی یافت. وی تصریح کرد: ستاد دیه استان از ستادهای فعال است و در جمع آوری کمک‌های گلریزان رتبه سوم کشور را داریم.

کد خبر 1769766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha