اعتراض مسلمانان به ادامه تخریب مساجد در پایتخت هند

تظاهرات مسلمانان در اعتراض به تخریب غیرقانونی یک مسجد دیگر در «دهلی» هند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thekashmiriyat»، تظاهرات مسلمانان در اعتراض به تخریب غیرقانونی یک مسجد در «دهلی» هند، برگزار شد.

تخریب این مسجد در روز ۲۵ ژوئن (سه شنبه ۵ تیر) با حضور گسترده پلیس و بر اساس شکایتی که توسط «پریت سیروهی»، یکی از رهبران هندوتوا ارائه شده بود، صورت گرفت.

 این حادثه اندکی پس از آن رخ داد که مسجد دیگری در «باوانا» براساس یک شکایت مشابه تخریب شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پرسنل شهرداری دهلی با کمک پلیس محلی و واحدی از پرسنل شبه‌نظامی، صبح زود روز سه شنبه به محل این مسجد رفتند تا عملیات تخریب را انجام دهند.

در حالی که تخریب در ساعت ۶ صبح آغاز شد، ساکنان محلی در محل تجمع کردند تا مخالفت خود را با این اقدام غیرقانونی اعلام کنند.

«جیمی چیرام»، معاون کمیسر پلیس اعلام کرد در حالی که برخی از افراد به تخریب اعتراض داشتند، اوضاع تحت کنترل قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات پس از تخریب‌های اولیه به دلیل ساخت مستحکم بخش‌های خاصی از مسجد به طور موقت متوقف شد تا ماشین آلات سنگین برای ادامه عملیات مهیا شود.

اولین مسجدی که در هند تخریب شد و جنجال‌های بسیاری را به وجود آوررد، مسجد بابری بود و اینگونه باب تخریب مساجد مسلمانان در هند باز شد.

مسجد بابری که در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده بود در سال ۱۹۹۲ به دست یک خرابکار هندو تخریب و بحث درباره این مسجد باعث مرگبارترین درگیری ها در هند شد  و  در نهایت کشته شدن دو هزار نفر را که اکثر آنها مسلمان بودند، درا ین کشور رقم زد.

اگرچه مناقشه های مربوط به مسجد بابری پس از تنش های بسیار در نهایت به خاموشی گرایید اما این مسئله کاملا واضح و مبرهن بود که سکوت مسلمانان در این زمینه نه تنها راه صلح را با هندوها را باز نخواهد کرد بلکه منجر به هموارتر شدن راه هندوها برای هر گونه اقدامی علیه مساجد در این کشور خواهد شد.

کد خبر 1769782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha