مرحله شهرستانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در زنجان برگزار می‌شود

به گفته فرمانی، مرحله شهرستانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف در رشته های آوایی دوشنبه و سه شنبه ۱۲ و ۱۳ تیرماه جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حسین فرمانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با بیان اینکه مسابقات مرحله شهرستانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف در حسینه اعظم زنجان برگزار می شود، گفتک مسابقات ۵ شهرستان زنجان طارم ایجرود ماهنشان و سلطانیه بصورت تجمیعی در زنجان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مرحله شهرستانی رشته های آوایی ۴۷ دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران دوشنبه ۱۲ و سه شنبه ۱۳ تیرماه جاری در محل سالن همایش های حسینیه اعظم زنجان برگزار خواهد شد.

فرمانی با یادآوری اینکه مسابقات قرآنی خواهران روز دوشنبه و مسابقات قرآنی برادران روز سه شنبه از ساعت ۷ صبح شروع خواهد شد، ادامه داد: امسال نیز با توجه به حد نصاب نرسیدن تعداد ثبت نام در برخی شهرستان ها، شرکت کنندگان از شهرستان های طارم، ماهنشان، سلطانیه و ایجرود هم با نفرات ثبت نام کننده از شهرستان زنجان مسابقه خواهند و در واقع این پنج شهرستان بصورت تجمیعی مسابقه خواهند داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با تاکید بر اینکه مجموع ثبت نام کنندگان رشته های آوایی این پنج شهرستان  ۴۶۰ نفر است که بیشترین تعداد ثبت نام استان در شهرستان و شهر زنجان است، گفتک رشته های آوایی شامل دو گروه آوایی انفرادی شامل حفظ کل، ۲۰، ۱۰، ۵، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان (ویژه آقایان) و آوایی گروهی شامل دعاخوانی، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم است.

به گفته فرمانی، مسابقات امسال در دو بخش آقایان و خانم های بالاتر از ۱۸ سال برگزار می شود و بخش نوجوانان دختر و پسر  ۱۲ تا ۱۸ سال فقط در رشته حفظ کل و قرائت نیز امسال به مسابقات افزوده شده است و ۴ داور خانم و ۴ داور آقا در سطح استانی و کشوری، کار داوری مسابقات را انجام خواهند داد.

کد خبر 1769942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha