بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهر تفرش و ۲۰ روستای در مسیر از چشمه هفتیان آغاز شد

طرح آبرسانی به شهر تفرش و ۲۰ روستای در مسیر از چشمه هفتیان، همزمان با چهلمین روز فقدان شهید جمهور حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و شهدای خدمت افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مهندس حسین اسدی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید جمهور، گفت: طرح آبرسانی به شهر تفرش و روستاهای در مسیر از چشمه هفتیان از مهمترین طرح های آبرسانی در کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه این طرح شهر تفرش و ۲۰ روستای در مسیر خط انتقال را تا افق ۱۴۲۰ با ظرفیت جمعیتی بالغ بر ۴۸ هزار نفر، آبرسانی می کند، افزود: تاکنون ۵ هزار میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: طول خط اصلی این طرح ۶۰ کیلومتر از جنس لوله های فولادی به اقطار ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیمتر و ۱۰۰ کیلومتر طول خطوط فرعی از جنس لوله های پلی اتیلن و گالوانیزه به اقطار ۶۳ تا ۲۵۰ میلیمتر می باشد.

اسدی با بیان اینکه این طرح شامل ۸ ایستگاه پمپاژ می باشد، اظهار داشت: ۴ ایستگاه در خط اصلی (هفتیان، جفتان، قزلجه و نقوسان) و ۴ ایستگاه در خطوط فرعی(هفتیان، فردقان، قزلقاش و دربر) قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی اجرای حدود ۶۶ کیلومتر شبکه برق رسانی دو مداره به منظور تأمین ۴/۲ مگاوات برق مورد نیاز طرح  و ۶۶ کیلومتر فیبر نوری ۲۴( core)، ۲۸ مخزن  ذخیره با حجم ۱۶ هزار مترمکعب از جنس بتن آرمه که ۸ مخزن در خط اصلی و ۲۰ مخزن در خطوط فرعی را از دیگر اقدامات اجرا شده دانست.

وی تأکید کرد: با اجرای این طرح، انتقال ۱۰۰ لیتر برثانیه آب آشامیدنی مطمئن و پایدار به شهر تفرش و انتقال ۵۰ لیتر برثانیه به روستاهای در طول مسیر محقق می شود.

کد خبر 1769947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha