فعالیت ۹۲۳ مسجد به عنوان شعبه اخذ رای در خراسان رضوی

مسئول کمیته سیاسی ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: مساجد نقش محوری در انتخابات داشته و در این دوره نیز ۹۲۳ مسجد به عنوان شعبه اخذ رای در استان خراسان رضوی فعال خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، امیر فریدنیا صبح امروز پنجشنبه(۷تیرماه) با حضور در استودیوی انتخابات استانداری خراسان رضوی که ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هیات اجرایی فرایند انتخابات آماده برگزاری انتخاباتی پرشور در روز ۸ تیر ساعت ۸صبح خواهند بود.  ۴ هزار و ۵۶۷ شعبه اخد رای در استان مستقر هستند که ۳هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت و ۱۰۵۹ شعبه سیار خواهیم داشت.

وی افزود: بیشترین شعب اخذ رای در مشهد با تعداد  هزار و ۹۲۰ شعبه خواهد بود، توزیع اقلام تعرفه و دستگاه اهراز هویت در تمامی شعب انجام شده و ازفردا ۴ صبح آماده تحویل به عوامل شعب خواهد بود. فردا راس ساعت ۶ صبح دستگاه اهراز هویت روشن و صورت جلسه در ساعت ۷ صبح خواهد بود. ۸ صبح فردا تمامی شعب در خراسان رضوی آمادگی کامل جهت اخذ رای را خواهند داشت.

وی با اشاره به نقش محوری مساجد در انتخابات داشته تصریح کرد: در این دوره نیز ۹۲۳ مسجد به عنوان شعبه اخذ رای در استان خراسان رضوی فعال خواهند بود. 

مسئول کمیته سیاسی ستاد انتخابات خراسان رضوی، با اشاره به اینکه هر فرماندار اتاق وضعیت دارد، بیان کرد: اتاق وضعیت در ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها را خواهیم داشت شماره تماس ۱۱۱ و ۳۲۰۵۱ آماده پاسخگویی به شکایات شهروندان در سراسر استان خواهد بود. نماینده نامزدها در شعب حضور دارند و تا فرایند رای گیری وشمارش ارا را رصد کنند.

فریدنیا در ادامه گفت: فرایند شمارش آرا به صورت دستی است، آمار به صورت متمرکز توسط وزیر و یا سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود و آمار به صورت شهرستانی نیست.

وی افزود: در دوره قبل ریاست جمهوری در استان ۵۴/۶٠ مشارکت داشتیم در این دوره با توجه به ترکیب نامزدها و رقابت، آمار مشارکت بالاتر خواهد بود.

پایان پیام/

کد خبر 1769949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha