حساسیت شهید رییسی در شایسته‌سالاری استخدامی

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: شهید رییسی معتقد بود جذب باید بر مبنای آزمون ها باشد نه بر مبنای فشار و سفارش؛ لذا برای پرورش و جذب نیروهای نخبه در این دولت اقدامات خوبی صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، میثم لطیفی در آیین میثاق خدمت ویژه کارمندان جدیدالاستخدام از سراسر کشور که امروز پنجشنبه(۷تیرماه) در محل دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای خدمت، گفت: راه سعادت و خوش عاقبتی، راه شهیدانه زیستن است و باید به سبک زندگی و بندگی این الگوها توجه کنیم. آیت الله رئیسی خستگی نمی شناخت و همه وجود او وقف خدمت به مردم بود، وقتی در بین مردم می رفت انرژی مضاعف می گرفت؛ این برای ما درس است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خطاب به کارمندان حاضر در مراسم، با بیان اینکه شما در ابتدای راه هستید و راه طولانی و پر افتخار در پیش دارید، گفت: بیش از ۱۹۰ هزار نفر در این دولت به خانواده دولت پیوستند.

حساسیت شهید رییسی در شایسته‌سالاری استخدامی

وی تصریح کرد: قرار بود این مراسم در سیستان برگزار شود اما تصمیم گرفتیم این آیین در چهلمین روز شهادت رییسی در مشهد برگزار  شود و آخرین اقدام در این دولت در حوزه امور کارکنان هم امروز رقم می‌خورد.

دیدگاه شهید رئیسی درباره استخدام نیروها

لطیفی، رئیس جمهور رئیسی را مدیری عدالت خواه دانست و گفت: ایشان می گفت دولت باید چابک و به اندازه و بهره‌ور باشد و جذب باید بر مبنای آزمون ها باشد نه بر مبنای فشار و سفارش باشد.

وی بیان کرد: از بین ۲ و نیم میلیون نفر شرکت کننده در آزمون استخدامی در ۲۱ آزمون شما انتخاب شدید، با افتخار می بینم فردی در نقاط دور افتاده ادر آزمون‌ استخدامی بدون سفارش بلکه با تلاش، قبول شده و این جای افتخار دارد.

لطیفی گفت: برای پرورش و جذب نیروهای نخبه در این دولت اقدامات خوبی صورت گرفت و امیدوارم این اقدامات مستمر ادامه یابد و اگر توفیقی در این دولت رخ میدهد در دستان شماست.

حساسیت شهید رییسی در شایسته‌سالاری استخدامی

لزوم دوری کارکنان دولت از حواشی

وی با تاکید بر اینکه کارمندان از کارهای حاشیه ای بپرهیزند و بر اساس الگوی مدیریت اسلامی و اصل کرامت رفتار کنند، افزود: کارمندان از خدوم ترین اقشار جامعه هستند.

لطیفی خطاب به حضار گفت: شما در ابتدای راه هستید، افراد متعددی را در فضای کار می بینید، برخی به شما کمک می کنند، شما هم باید هر چیزی که بلد هستید  وتجربیات خود را منتقل کنید و با انرژی مثبت وارد محیط کار شوید، ما نیاز داریم که گاهی اوقات نگاه کنیم از چه مسیری آمدیم و نیت های خود را خالص کنیم‌. این شغل و مسئولیت امانت است.

وی ضمن ابراز امیدواری برای برگزاری مستمر این آیین در سالهای آینده، تصریح کرد: باید برای مردم و همکاران خود احترام قائل شوید، احترام موجب رشد است و شهید رئیسی هم همین خصوصیت را داشت.

تجربه‌های روزانه خود را یادداشت کنید

وی گفت: سرعت شتابان دانش اداری را جدی بگیرید، خاطرات روزانه را بنویسید، شما انبوهی از این تجربه ها را در نظام اداری خواهید داشت، نقطه اثر خود را شناسایی کنید بدانید در کجا موثر هستید، اگر چه نظام اداری چارچوب هایی دارد اما در این خصوص ورود کنید.

حساسیت شهید رییسی در شایسته‌سالاری استخدامی

وی افزود: نظام اداری برای پیدا کردن نقطه اثرات شما تلاش نمی کند، شما به دنبال آن بروید. ما کار گروهی کمتر انجام می دهیم در حالی که خیلی از مشکلات با کار گروهی حل می شود و این نیاز به دستورالعمل ندارد و بدانیم کارمند طراز ایران چه مختصاتی دارد و چقدر با او نزدیک است و یاد بگیریم هر کسی مسئول اعمال خودش است. 

وی با بیان اینکه کارمند بودن به خدمت کردن و ایثار کردن است گفت: دستگاه نظارت بالا سر شما است اما مهمترین دستگاه نظارت، دستگاه نظارت الهی است.

گفتنی است در پایان مراسم آیین خوانش سوگند و رونمایی از تمبر میثاق خدمت برگزار شد. 

پایان پیام/

کد خبر 1769969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha