مساجد مهیای میزبانی از جمعه انتخابات

با حضور در برخی مساجد سطح شهر، تدارک مقدمات انتخابات را شاهد هستیم؛ بچه های مسجد هم در روند برگزاری انتخابات حضوری فعال داشته و با وجود اینکه در بخش های مختلف نظارتی، امنیتی و... سهیم بوده نقش خود را در تدارکات انتخابات نیز به خوبی ایفا می کنند.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان| مساجد علاوه بر مکانی برای انجام عبادات، همواره به عنوان مرکزی برای برگزاری برنامه‌ها و جلسات اجتماعی مطرح بوده اند. یکی از نقش‌های مهم مساجد به ویژه در کشور ما، استفاده به عنوان مکانی برای رأی‌گیری در انتخابات است.

یکی از دلایل مهم استفاده از مساجد به عنوان مکان رأی‌گیری، ارتباط نزدیک این مکان با جوامع محلی است. بنابراین، انجام فعالیت‌های رای‌گیری در مساجد، افزایش حضور و مشارکت شهروندان در فرآیند انتخاباتی را تشویق می‌کند.

همچنین، این مکان‌ها برای بسیاری از افراد، به عنوان یک محل معتبر و معنوی برای انجام فرایند رأی‌گیری شناخته شده‌اند. این امر می‌تواند باعث ایجاد اعتماد و ارتباط زیاد بین فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی شود و عمق بیشتری به فرآیند انتخابات ببخشد.

با توجه به این نکات، استفاده از مساجد به عنوان شعبه اخذ رای می تواند به افزایش مشارکت مردم در امور عمومی و ارتقای فرهنگ شهروندی کمک کند.

شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات/ مساجد مهیای میزبانی از مردم

همچنین، مساجد به عنوان مکان‌هایی که میزبان جلسات و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند، می‌توانند با تبلیغات و آگاه‌سازی مؤثر به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات و تصمیم‌گیری در امور عمومی مطرح باشند؛ این اقدام‌ها می‌تواند به ارتقای سطح آگاهی مردم از اهمیت حق رأی و مشارکت مدنی کمک کند.

مساجد به عنوان یک مکان برای رأی‌گیری در انتخابات به افزایش مشارکت و حضور مردم در فرآیند انتخاباتی کمک می‌کند.

در کل، نقش مساجد به عنوان یک مکان برای رأی‌گیری در انتخابات نه تنها به افزایش مشارکت و حضور مردم در فرآیند انتخاباتی کمک می‌کند، بلکه می‌تواند ارتباط و همبستگی بین جنبه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در جامعه را تقویت کند.

مساجد میزبان مردم

به ساعت های آغازین فرایند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم و شعبه های اخذ رای آماده میزبانی مردم برای شرکت در این رویداد سرنوشت ساز هستند.

مساجد نیز به عنوان یکی از مکان های اخذ رای، میزبان مردم در رقم خوردن سرنوشت شان هستند؛ هر چه که به ساعت برگزاری انتخابات نزدیک تر می شویم شور و شوق مردم برای حضور در این رویداد مهم بیشتر می شود و آن را می توان به خوبی در گفت و گوهای اهالی مسجد احساس کرد.

بچه های مسجد پای کار انتخابات

بچه های مسجد نیز پای کار هستند و برای انجام هر چه بهتر فرایند انتخابات همکاری می کنند. بیش از یک هزار مسجد در استان پهناور فارس، میزبان مردم برای شرکت در انتخابات هستند و در گوشه گوشه شهرها و روستاهای دور و نزدیک این روند صورت خواهد پذیرفت.

با حضور در برخی مساجد سطح شهر، تدارک مقدمات انتخابات را شاهد هستیم؛ بچه های مسجد هم در روند برگزاری انتخابات حضوری فعال داشته و با وجود اینکه در بخش های مختلف نظارتی، امنیتی و... سهیم بوده نقش خود را در تدارکات انتخابات نیز به خوبی ایفا می کنند.

شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات/ مساجد مهیای میزبانی از مردم

تدارکات انتخابات در دست مسجدی ها

آماده سازی محیط مسجد، پاکسازی مسجد و پیرامون آن از تبلیغات کاندیداها، مهیاسازی شبستان مسجد برای حضور مردم، همکاری در تدارکات انتخابات و... فعالیتی است که از سوی بچه های مسجد در حال انجام است.

یک فعال مسجدی می گوید: مسجد ما از سال های متوالی گذشته تا کنون میزبان انتخابات های مختلف بوده و اکنون نیز در چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری به عنوان یکی از شعبه های اخذ رای فعالیت خواهد داشت.
علی رحیمی با اشاره به مشارکت پرشور بچه های مسجد در برگزاری انتخابات، عنوان می کند: زمینه سازی ایجاد یک انتخابات پرشور و گسترده حاصل زحمات افراد بسیاری است که بچه های مسجد نیز در حد خود در این زمینه تلاش و مشارکت دارند.

به گفته این فعال مسجدی، آماده سازی محیط مسجد، پاکسازی مسجد و پیرامون آن از تبلیغات کاندیداها، مهیاسازی شبستان مسجد برای حضور مردم، همکاری در تدارکات انتخابات و... فعالیتی است که از سوی بچه های مسجد در حال انجام است.

مسجد بهترین مکان برای حضور پرشور مردم

یکی از بچه های فعال مسجدی نیز می گوید: با توجه به فرارسیدن ایام انتخابات و توجه به سهولت مشارکت مردم در حضور حداکثری، مساجد به‌عنوان شعبه اخذ رأی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است.

شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات/ مساجد مهیای میزبانی از مردم

مساجد با توجه به امکانات دسترسی و جذابیت‌های خاص خود، بهترین مکان برای حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات است.وی که معتقد است، مساجد به‌عنوان پایگاه‌های اصلی فعالیت‌های دینی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی همواره مورد توجه بوده است، عنوان می کند: مساجد و حسینیه‌ها از مکان‌های مذهبی مقدس در فرهنگ دینی ماست و از سوی دیگر حضور در انتخابات امری مقدس است، بر همین اساس، مساجد با توجه به امکانات دسترسی و جذابیت‌های خاص خود، بهترین مکان برای حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات است.

این فعالیت ها در تمام مساجدی که به عنوان شعبه اخذ رای معرفی شده در حال انجام شدن بوده و تا پایان زمان رسمی و شمارش آرا نیز ادامه دارد.

بچه مسجدی ها همچنین در کنار نیروهای انتظامی و امنیتی نیز پای کار انتخابات هستند و نقش خود را در برگزاری هر چه منظم روند رای گیری ایفا می کنند.

فعالان مسجدی همچنین به عنوان نیروهای فعال در روند رای گیری به عنوان نمایندگان هیات نظارت و اجرایی انتخابات نیز حضور داشته و از ابتدا تا انتهای انتخابات فعالیت دارند.

کد خبر 1769976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha