مساجد پای کار حماسه جمهور

امروز مساجد و مسجدی‌های مثل همه چهل و چند سال گذشته برای انجام‌ وظیفه و خلق حماسه‌ای دیگر پای کار آمده‌اند و با میزبانی از شعب و صندوق‌های رأی فرصت شکوه حضور مردم را فراهم کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد علاوه بر اینکه خانه مؤمنان، محل عبادت و نیایش و مکانی برای انتقال معارف اسلامی است، نهادی است که نقشی محوری در تحولات اسلامی در زمان نبی مکرم اسلام(ص) و امیرالمؤمنین(ع) تا امروز داشته و همواره در طول تاریخ جریان‌ساز و محلی برگزاری جلسات اجتماعی و مکانی برای رأی‌گیری در انتخابات بوده، بسیاری از مردم با حضور در این مکان معنوی بر مشارکت اجتماعی و تعیین سرنوشت کشور خویش  کمک می کنند.

امروز هشتم تیرماه ۱۴۰۳ از ساعت های آغازین زمان رای گیری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، بار دیگر حال و هوای شهر جلوه وحدت و یکپارچگی نظام و ملت شده است و مردم با حضور خود در شعب اخذ رای، تلاش دارند که آمادگی خود را برای گسترده و خلق حماسه ای بی نظیر نشان دهند.

 در هر مسجدی که می روی، جمعیتی را می بینی که با شور و شوق در صفوف به هم فشرده آمده اند که در تعیین سرنوشت کشور سهیم باشند و با حضور خود برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات جمهوری اسلامی ایران را ورق بزنند. اهالی مسجد هم در این روز سرنوشت ساز پای کار هستند و برای برگزاری انتخابات باشکوه با دست اندرکاران برگزاری انتخابات همکاری دارند.  ۹۰۰ مسجد استان تهران امروز شعبه اخذ رای شده اند تا نقش خود در حماسه حضور را به خوبی ایفا نمایند. حجت الاسلام موسوی، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اعلام این خبر گفت: از میان ۳۷۰۰ مسجد استان تهران، این تعداد مسجد(۹۰۰ مسجد) شعبه اخذ رای شده اند و به فرآیند برگزاری انتخابات کمک می کنند.

علاوه بر تهران، در سراسر کشور این مساجدند که اصلی‌ترین و پرشورترین شعب اخذ رأی هستند و در تمامی استان‌ها برای هلق حماسه‌ای دیگر از جمهور پای کار آمده‌اند.

تمامی مساجدی که به عنوان شعبه اخذ رای معرفی شده اند، تا پایان زمان رسمی اخذ رای میزبان مردم شرکت کننده برای خلق حماسه حضور هستند، از همین رو معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد به مسئولان مساجد توصیه کرد که اقامه نماز جماعت مغرب و عشا روز جمعه هشتم تیرماه در شعب اخذ رای را با عنایت به عدم تداخل با فرآیند انتخابات انجام دهند.

مساجد پای کار حماسه جمهور

مساجد به‌جهت نقش تعیین‌کننده، تأثیرگذاری بسیاری برای هدایت افکار عمومی دارند و همواره مورد توجه گروه‌ها و جریانات سیاسی برای انعکاس برنامه‌ها و دیدگاه‌هایشان هستند. از همین روی دیدیم که در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، ائمه‌ جماعات، این مقطع را به فرصتی برای آزاداندیشی و آگاهی‌بخشی تبدیل و در عین حفظ آرامش خانه‌ خدا و اجتناب از بروز هرگونه تنشی میان مؤمنین، مسجد را تبدیل به پایگاهی برای وحدت ملی نمودند.

امروز مساجد برای انجام‌ وظیفه و خلق حماسه‌ تأثیرگذار پای کار خلق حماسه هستند، چشم جهانیان امروز به این حضور است و دل‌های دشمنان ناامیدتر از همیشه تنها نظاره‌گر شکوه و عظمت ایران و ایرانی هستند.

کد خبر 1770023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha